חדשות בארץ

הלילה: עוברים לשעון קיץ

הלילה (בין חמישי לשישי) יחל בישראל שעון קיץ. בשעה 02:00 יש להזיז את המחוגים שעה אחת קדימה לשעה 03:00

(צילום: shutterstock)(צילום: shutterstock)
אא

שעון הקיץ לשנת תשפ"ד יחל הלילה, בין חמישי לשישי: בשעה 2:00 בלילה יש להזיז המחוגים קדימה בשעה אחת, לשעה 3:00. שעון הקיץ יימשך 7 חודשים ויסתיים בראשון לפנות בוקר, כ"ה בתשרי, תשפ"ה.

גורמים באוצר מציינים כי שעון הקיץ צפוי "לחסוך" למשק יותר מרבע מיליארד שקל, בעקבות הפחתת השימוש באנרגיה על ידי התעשייה. זאת, בנוסף לכ-50 מיליון שקל חיסכון באנרגיה של משקי הבית וכן גם מהפחתת הנזקים כתוצאה מפחות תאונות דרכים בשעת האור הנוספת בערב.

למה דווקא בשעה 2:00 בלילה מזיזים את השעון קדימה? זאת כדי לשמור על סינכרוניזציה של הזמן המקומי ישראלי עם הזמן העולמי UTC. מכיוון שהזמן המקומי שלנו מקדים את הזמן העולמי בשעתיים, אז כאשר בישראל השעה 2:00 בלילה אז בגריניץ' ולפי הזמן העולמי זאת תהיה השעה 00:00 בלילה. בכל העולם מבצעים שינויים בזמן בשעה 00:00 בלילה, לפי הזמן העולמי UTC, כדי להישאר מסונכרנים".

העברת הזמן לשעון חורף ולשעון קיץ מתבצעת בישראל לפי הגרסה האחרונה של חוק קביעת הזמן משנת 2013. לפי חוק קביעת הזמן, כמדי שנה בתקופה שמיום שישי שלפני יום ראשון האחרון בחודש מרץ עד יום ראשון האחרון בחודש אוקטובר - יוקדם הזמן בישראל בשעה אחת. הזזת השעון מסמנת גם את חילופי העונות ומזג האוויר שמתחמם.

תגיות:שעון קיץשינוי שעה

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה