חדשות בארץ

ההכנות לפעולה ברפיח בעיצומן – האמריקנים עשויים לתמוך "בתנאים מסוימים"

צה"ל הגיש את התוכניות לאישור קבינט המלחמה, המנסה במקביל להניע את המשא ומתן לשחרור החטופים. שר הביטחון יואב גלנט עדכן את האמריקנים, והסביר כי הפעולה חשובה למיטוט החמאס

תקיפה ברפיח, ארכיון (צילום: Abed Rahim Khatib/Flash90)תקיפה ברפיח, ארכיון (צילום: Abed Rahim Khatib/Flash90)
אא

צה"ל החל בהכנות לקראת האפשרות שיקבל "אור ירוק" לתקוף ברפיח. כך דווח היום (חמישי) בחדשות 12. המועד לפעולה טרם נקבע, נראה כי הוא תלוי בתוצאות המשא ומתן מול חמאס על שחרור חטופים.

הפיקוד הצבאי הגיש לפני שבוע וחצי את התוכניות לאישור קבינט המלחמה, והתוכנית כוללת בידוד העיר ופינוי אוכלוסייה ולאחר מכן טיפול במנהרות, תקיפות חמ"לים ומחבלים.

כזכור, אתמול דווח בתקשורת המצרית כי ישראל העבירה מסר למתווכות, לפיו פעולה ברפיח תתבצע בתום חודש הרמדאן או לכל המאוחר בתחילת חודש מאי, לאחר חג הפסח.

שר הביטחון יואב גלנט הציג בפגישותיו בארה"ב את עיקרי הפעולה והדגיש כי זו נדרשת במטרה למוטט את החמאס. האמריקנים עדיין מתנגדים לפעולה קרקעית מקיפה, אולם לא שללו אותה על הסף.

על פי הדיווח בחדשות 12, לקראת "אות פקודה" לפעולה העתידית ברפיח, וכחלק מהטיפול באוכלוסייה האזרחית, הנחה ראש הממשלה בנימין נתניהו לקנות 40 אלף אוהלים מסין ולהעבירם לעזה.

ג'ון קירבי, לשעבר דובר מחלקת המדינה האמריקני, אמר בריאיון לחדשות 12 כי "ארה"ב לא יכולה לתמוך במתקפה קרקעית משמעותית ברפיח, שלא כוללת תוכנית בת-השגה וניתנת לאימות שתדאג לביטחון של 1.5 מיליון עזתים שמצאו שם מקלט. הם מצאו שם מקלט בגלל המבצעים שהתנהלו בצפון, בח'אן יונס ומוקדם יותר בעיר עזה".

קירבי הוסיף כי "אנחנו מכירים בכך שיש צורך לפעול נגד חמאס, אנחנו בוודאי מכירים בכך שלישראל יש זכות לעשות זאת, ברור שיש להם. חמאס עדיין מציב איום ממשי, ואנחנו יודעים שיש מחבלי חמאס ברפיח. אנחנו לחלוטין מבינים את הצורך לעשות זאת, אבל אנחנו לא מאמינים שכניסה קרקעית לרפיח היא רעיון טוב, כניסה מסיבית".

תגיות:תקיפה ברפיחמלחמת חרבות ברזל

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה