חדשות בארץ

עדות מהפיגוע בבקעה: "המחבל נראה לבוש כמו חייל, חשבנו שזורקים עלינו אבנים"

נוסעי האוטובוס עליו ירה המחבל לא נפגעו בשל היותו ממוגן. נער בן 13 נפצע קל מרסיסי זכוכית לאחר שחלון נופץ חלקית. המחבל, שטרם נתפס, הוא קצין במנגנוני הביטחון הפלסטיניים

  • י"ח אדר ב' התשפ"ד
חלון האוטובוס שנפגע (צילום: ארגון נהגי האוטובוסים, ההסתדרות הלאומית)חלון האוטובוס שנפגע (צילום: ארגון נהגי האוטובוסים, ההסתדרות הלאומית)
אא

המחבל שביצע הבוקר (חמישי) את פיגוע הירי בבקעת הירדן הוא אבו רידא אל-סעדי, קצין ביטחון במנגנונים הפלסטיניים מג'נין. המצוד אחריו נמשך הערב והוא טרם נלכד.

פיגוע הירי בכביש 90, סמוך לנעמה ועוג'ה, הסתיים בפציעתם של נהג רכב באורח בינוני ובשני נפגעים קל. אחד מהם הוא נער בן 13, שנסע באוטובוס ונפגע מרסיסי זכוכית. מאחר והאוטובוס ממוגן ירי לא נפגעו נוסעיו, בהם לא מעט ילדים שנסעו בו.

מחקירת הפיגוע עולה כי המחבל הגיע לכביש רכוב על אופניים, שנמצאו במקום לאחר שברח רגלית בתום הירי שביצע לעבר כלי רכב. כוחות צה"ל שהוזעקו למקום עורכים מאז הבוקר סריקות במטרה לאתרו.

נוסעי האוטובוס סיפרו בעדותם כי המחבל לבש בגדים ירוקים. נהג האוטובוס: "בגלל הבגדים ובגלל שנשא נשק ארוך חשבתי בהתחלה שמדובר בחייל. אז היו חבטות על החלונות ואמרתי לעצמי 'זרקו עלינו אבנים. גם הילדים באוטובוס חשבו שזה אבנים. אחרי כמה שניות הבננו שזה ירי, חלפנו על פני המחבל וראינו שהוא רעול פנים".

לאחר שירה לעבר האוטובוס, שהמשיך בנסיעה, ירה המחבל לעבר שלושה כלי רכב נוספים שנסעו בכביש. באחד מהם נפצעו קל שני בני אדם, שהתברר כי הינם פעילי שמאל, מתנועת "מסתכלים לכיבוש בעיניים" שהיו לדבריהם בדרכם הביתה, לאחר "שמירה מפני אלימות מתיישבים" במאחז בדואי ליד מבואות יריחו. הם המשיכו בנסיעה לכוון נעמה. מי שהעניק להם טיפול רפואי ראשוני הם המתיישבים ביישוב.

נהג רכב נוסף נפצע באורח בינוני בגפיים ופונה לבית החולים הדסה הר הצופים משם נמסר כי הוכנס לחדר הטראומה והוא בהכרה מלאה.

יו"ר מועצת יש"ע, שלמה נאמן, מסר בתגובה לפיגוע: "אנחנו שבים ודורשים, למען ביטחון תושבינו ותושבי כלל מדינת ישראל - הגיע הזמן להפוך את הקערה. הרשות הפלסטינית מנהלת מולנו מלחמה, ורק פעולה בעוצמה בדיוק כמו בעזה תחסל את כלל האיומים בכל רחבי יהודה ושומרון".

תגיות:בקעת הירדןפיגוע ירי

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה