חדשות בארץ

גולים איראנים הגיעו לארץ להביע תמיכה: "המשטר האיראני הוא אויב משותף"

משלחת בה חברים מתנגדי המשטר האיראני נחתה בישראל, ביקרה ביישובי העוטף, בכותל וביד ושם. חברי המשלחת: המשטר שם הוא משטר טרור שעומד מאחורי החמאס"

(צילום: shutterstock)(צילום: shutterstock)
אא

משלחת של גולים איראניים המתנגדים למשטר בארץ מולדתם הגיעה לביקור תמיכה בישראל, ביוזמת משרד החוץ ודובר צה"ל. חלק מחברי המשלחת אף ישבו בכלא האיראני בשל דעותיהם נגד המשטר, כך דווח היום (חמישי) ב-ynet.

חברי המשלחת ביקרו בכותל המערבי וביד ושם, וסיירו באזור העוטף ובאתר המסיבה ליד רעים. הם קיבלו סקירה מתושבי היישובים שנפגעו בשמחת תורה ומנציגי צה"ל. בין המשתתפים המתגוררים כיום באירופה ובצפון אמריקה נמצאת גם פטמה אחטיסארי, שהורשעה ב-2013 ב"העלבת דבר קודש", ועונשה נקבע לשש שנות מאסר ו-99 מלקות. עם זאת, היא הצליחה להימלט ב-2015 מאיראן דרך טורקיה, עד שקיבלה מקלט מדיני בנורבגיה. בהמשך השבוע תשתתף המשלחת באירוע חנוכת ציור קיר בראשון לציון עם דיוקניהן של שיראל חיים-פור, שנרצחה ב-7 באוקטובר ומהסא אמיני, סמל להתנגדות "מחאת החיג'אב" למשטר האיראני.

חבר המשלחת, הומאן חלילי, אמר כי "המשלחת הזו המורכבת ממוסלמים ונוצרים. אנו עומדים עם ישראל נגד אויבנו המשותף - הרפובליקה האסלאמית של איראן. שנזכור כולנו את 3,000 שנות הידידות ונשכח את 44 שנות הסכסוך".

ארדבן חתמי, המתגורר בגרמניה, הוסיף: "אני מודה על ההזדמנות המדהימה לבקר בישראל ולחלוק את המוזיקה שלי על אהבה ושלום בין 'אמי' אדמת איראן ל'אמכם' ארץ ישראל. הביקור שלי במקומות הפיגועים ב-7 באוקטובר היה מרגש מאוד. לראות מקרוב את השפעות האלימות ממקור ראשון ואת המחיר האנושי של הסכסוך חיזק את הנחישות שלי לפעול למען השלום. נגע ללבי החום והאירוח של הישראלים. לעולם לא אשכח את הזמן שביליתי בישראל ואת האנשים שפגשתי בה".

דן אורין, מנהל מחלקת חברה אזרחית במשרד החוץ, מסר: "משלחת הגולים האירנים הגיעה להביע תמיכה בישראל ולחבק אותנו בשעות הלא פשוטות שעוברות עלינו. הצלקות והסיפורים שלהם מזכירים לכולנו מי עומד מאחורי החמאס - משטר הטרור מטהרן. מרגש לראות את התמיכה, ההבנה והחיבוק שהקבוצה העניקה לנו וקיבלה בחזרה בכל המקומות שבהם ביקרה".

תגיות:משלחת גולים איראניםביקור בישראל

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה