חדשות בארץ

האוניברסיטה העברית חזרה בה: המרצה שטענה שצה"ל מבצע טבח תחזור ללמד

פרופסור נדירה שלהוב־קיבורקיאן הושעתה בתחילת החודש לאחר שימוע שנערך לה בעקבות דבריה נגד צה"ל והטלת ספק במעשים הנוראים ביום הטבח. באחרונה היא נפגשה עם הנהלת האוניברסיטה וציינה כי מאמינה לעדויות שהשמיעו נפגעי הטבח

(צילום: shutterstock)(צילום: shutterstock)
אא

האוניברסיטה העברית בירושלים חזרה בה מהחלטתה להשעות את פרופסור נדירה שלהוב־קיבורקיאן, שהאשימה את ישראל ברצח עם בעזה והטילה ספק במעשים הנוראיים שביצעו מחבלי חמאס ביום הטבח ביישובי העוטף. היום (רביעי) מסר פרקליטה, עו"ד עלאא מחאג׳נה, שהמרצה הודיעה להנהלת המוסד החינוכי כי היא מאמינה לעדויות שהשמיעו ניצולי הטבח והיא "חוזרת בה מהתבטאויותיה".

ההודעה הגיעה בעקבות פגישה בין הפרופסור לרקטור האוניברסיטה העברית, פרופסור תמיר שפר, במהלכה הבהירה שלהוב-קיבורקיאן כי בתור חוקרת ביקורתית, היא מאמינה לכל הקורבנות ולא מעלה ספק בדבריהם. על פי המוסד, משנתקבלה הבהרה אין מניעה שהפרופסור תמשיך ללמד, גם בבית הספר לעבודה סוציאלית ורווחה חברתית.

שפר הדגיש כי האוניברסיטה העברית מגנה בכל תוקף דברי הסתה ואיומים כלפי סטודנטיות וסטודנטים, מרצות ומרצים, יחידים וקבוצות, וקוראת לכל חברי קהילת האוניברסיטה לשמור על סביבת לימודים ומחקר בטוחה ומכבדת.

כזכור, בחודש אוקטובר האחרון הודיעה האוניברסיטה לפרופסור, שטענה שישראל מבצעת פשעי מלחמה, כי עליה לשקול לעזוב את משרתה. במכתב ששלחו הנשיא והרקטור נכתב כי טענתה שישראל מבצעת פשעי מלחמה משולים להסתה וכי הם מצטערים שהיא חלק מקהילת האוניברסיטה. רק לפני שלשוה שבועות הוחלט להשעותה.

שי גליק, מנכ"ל בצלמו, מסר בעקבות החלטת האוניברסיטה: "מונחת תלונה של ארגון בצלמו כנגד הפרופסור נדירה על הפרה חמורה של כללי האתיקה. התלונה כאמור פתוחה ולא ניתן לסגירה ללא דיון בוועדה. בכוונתי לדרוש באופן מידי קיום דיון בוועדת המשמעת של האוניברסיטה העברית. אנחנו לא נוותר עד שפרופסור תפוטר ללא פיצויים כמו שמאפשר התקנון, ואף תחוייב בהתנצלות פומבית בפני הסגל, הסטודנטים ואזרחי מדינת ישראל והמשפחות השכולות".

תגיות:האוניברסיטה העבריתפרופסור קיבורקיאן

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה