חדשות בעולם

סקרים בארה"ב: עלייה באירועים אנטישמיים ובדעת הקהל השלילית כלפי ישראל

55% מהאמריקנים רואים באור שלילי את התנהלות ישראל סביב הלחימה ברצועת עזה. עלייה של 30% בתעמולה אנטישמית. מפלגות בהולנד נגד ההפגנות הפרו פלסטיניות: "אלו לא הפגנות, אלא איומים"

אא

סקר מכון ''גאלופ'' מציין כי 55% מהאמריקנים רואים באור שלילי את התנהלות ישראל סביב הלחימה ברצועת עזה. רק 36% מהמשיבים תומכים בפעולת צה"ל ברצועה. כך דיווח היום (רביעי) אתר "ישראל היום". לצורך השוואה, בחודש נובמבר האחרון 50% מהציבור תמכו במבצע הישראלי ברצועה ו-45% התנגדו לו.

במקביל, 63% מהנשאלים אמרו כי הם תומכים בסיום הלחימה רק תמורת שחרור כל החטופים. 79% אמרו כי הם תומכים בישראל בסכסוך עם חמאס.

הליגה נגד השמצה: עלייה של 30% בתעמולה אנטישמית בארה"ב

בסקר אחר, שבוצע על ידי הליגה נגד השמצה, דווח על עלייה בארועים האנטישמיים. בשנת 2023 נרשמו 7,567 תקריות, זינוק של 12% משנת 2022. עלייה של כ-30% נרשמה מאז החלה מלחמת "חרבות ברזל". הליגה נגד השמצה ציינה כי "שנת 2023 מסמנת את הרמה הגבוהה ביותר של תקריות מאז החל המעקב אחר נתונים אלה, בשנת 2017. עלייה זו נבעה בעיקר מכך שקבוצת העליונות הלבנה, הפטריוט פרונט, שילבה מחדש ביטויים אנטישמיים בתעמולה שלה. מנהיגי הקבוצה אף הריעו באופן מקוון לחמאס ועודדו אלימות נגד ישראלים, בעקבות אירועי ה-7 באוקטובר".

"בתקופה שבה עמדות אנטישמיות ותקריות אנטישמיות נסקו לרמות היסטוריות, תומכי עליונות הגזע הלבן נוקטים יותר ויותר בתעמולת שנאה, על מנת להפיץ רעיונות מזיקים נגד יהודים וקבוצות מיעוט אחרות", אמר ג'ונתן גרינבלט, המנכ"ל העולמי של הליגה נגד השמצה.

13 מנהיגי מפלגות בהולנד נגד המחאה הפרו-פלשתינית: "אלו לא הפגנות אלא איומים"

ראשי 13 מפלגות בהולנד חתמו על הצהרה נגד אנטישמיות, המגנה את תנועת המחאה הפרו-פלשתינית במדינה ושוללת את הלגיטימציה שלה. כך דווח ב"ישראל היום".

בהצהרה נכתב כי "אנו מסתכלים באימה כיצד שנאת היהודים חוזרת במקומות בהם כולם חשבו שניתן להתאסף בביטחון ובחופשיות. שנאת יהודים היא לא רק משהו שנראה כשייך לתקופה שחלפה מזמן, אלא שהיא חוזרת ונדלקת שוב. אלו לא הפגנות, אלו איומים, וזה חייב להיפסק ועכשיו".

בין החותמים על ההצהרה: ראש המפלגה הגדולה ביותר בפרלמנט, חרט וילדרס, ומנהיגת המפלגה השנייה בגודלה בפרלמנט, דילן ישילגז-זחריוס. אליהם הצטרפו עוד 11 ראשי מפלגות המיוצגות בפרלמנט ההולנדי כשרק שתיים, מפלגה המזוהה עם המיעוטים במדינה ומפלגת ימין קיצוני סרבו לחתום על הקריאה.

תגיות:הליגה נגד השמצהאנטישמיותהולנד

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה