חדשות בארץ

לוחמי מילואים נגד אונר"א: "הארגון הזה הוא השורש של חמאס"

עשרות פעילים ובני משפחות של חללים, חטופים ולוחמים, חסמו את הכניסה למשרדי הארגון בירושלים. הם נשאו שלטים עם תמונות החטופים, בהם כאלה שאינם בחיים, והאשימו את עובדי אונר"א בהסתרת מידע וסיוע לחמאס

  • י"ז אדר ב' התשפ"ד
המחאה נגד אונר"א בירושלים (צילום: Yonatan Sindel/Flash90)המחאה נגד אונר"א בירושלים (צילום: Yonatan Sindel/Flash90)
אא

משרדי ארגון אונר"א בירושלים נחסמו היום (רביעי) לתנועה ולכניסת עובדים על ידי עשרות אזרחים ישראלים, בהם בני משפחות שכולות, אימהות ללוחמים וקרובי משפחה של חטופים.

החסימה, השנייה בשבוע האחרון, אורגנה על ידי אנשי תנועת "צו 9", והמוחאים נשאו שלטים בהם תמונות של חטופים, בהם כאלה שאינם בחיים. הם שיבשו את פעילות המקום ומנעו כניסה ויציאה של עובדי אונר"א, תוך שהם צועקים לעברם: "אתם סניף החמאס בירושלים". הפעילים החליפו את השלט בכניסה לשלט בו נכתב: "אונר"א, חינוך לטרור מאז 1967".

חברות ארגון אימהות הלוחמים קראו לממשלה לסגור את משרדי הארגון. חנה גיאת, חברת הארגון ששני בניה ובעלה לוחמים בעזה: "אונר"א היא חמאס במימון האו"ם ופועלת באישור ממשלת ישראל. אנחנו קוראים לממשלה לעצור את המנדט לאונר"א. זה בידכם, אונר"א חייבת להיסגר".

פעילי תנועת צו 9 הציגו במהלך חסימת משרדי אונר"א את תמונת אוריאל ברוך, חטוף שאתמול נודע כי איננו בחיים. "חשבנו לעשות היום מיצג, אבל עם הבשורה המרה אתמול על הרצחו של אוריאל ברוך הגענו עם תמונות שלו וסיפרנו לכולם על האבדה. בדרישה לשחרור החטופים החיים, ולהביא את החטופים המתים לקבורה".

שלמה שריד, לוחם מילואים שיצא מעזה: "הייתי בתוך עזה, ראיתי איך אונר"א מסיתים לטרור. רק בשבוע האחרון פרסם דובר צה"ל על נשק שנמצא בשקים של אונר"א. הארגון הזה הוא השורש של חמאס ואנחנו במלחמה נגדם". בתנועת צו 9 הוסיפו: "ידעתם שבבתי הספר של אונר"א כאן בארץ לומדים שכל ישראל היא פלסטין הכבושה, ומגדלים את הדור הבא של המחבלים? ידעתם שלכל מורה באונר"א יש חסינות דיפלומטית? שהם מחבלים שזוכים ליחס של שגרירים? אנחנו צריכים לעצור את הסכנה הזאת! זה כאן, בירושלים!".

נמרוד, בן דודו של אל"מ אסף חממי הי"ד שנפל במלחמה, אמר במקום: "זה היה כתוב על הקיר והיה צריך לעצור את זה. יש לעזה גבול מבחינתי - מצרים. אין לנו צורך להיות שם, אין צורך להעביר משאיות, צריך לעשות שם חומה סינית ואסור שהגוף הזה -  אונרא יתקיים".

בתנועה מסרו שבאונר"א יודעים היכן החטופים ומסרבים לסייע בהשבתם, והוסיפו כי בכוונתם להחריף את פעולות המחאה.

תגיות:אונר"אצו 9מחאה בירושלים

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה