חדשות בארץ

משלחת מדרום אפריקה הגיעה לעוטף עזה: "מבקשים סליחה על עמדת הממשלה שלנו"

משלחת של חברי פרלמנט, מנהיגי ציבור ומנהיגים דתיים מדרום אפריקה נחתה בישראל וביקרה ביישובי העוטף. הם יצאו נגד החלטת ממשלתם לתבוע את ישראל בהאג: "מתקשים להבין כיצד הממשלה שלנו מגינה על מי שרצח"

מיצג הזיכרון באתר המסיבה (Yonatan Sindel/Flash90)מיצג הזיכרון באתר המסיבה (Yonatan Sindel/Flash90)
אא

משלחת של חברי פרלמנט, מנהיגי ציבור ומנהיגים דתיים מדרום אפריקה נחתה בישראל וביקרה ביישובי העוטף. הם יצאו נגד החלטת ממשלתם לתבוע את ישראל בהאג: "מתקשים להבין כיצד הממשלה שלנו מגינה על מי שרצח"

בעוד ממשלת דרום אפריקה ממשיכה להפעיל לחץ על בית הדין הבינלאומי בהאג כדי שיורה על הוצאת צווים חדשים נגד ישראל, 14 מנהיגים דרום אפריקאים - בהם פוליטיקאים, דמויות דתיות ומנהיגי קהילה, הגיעו לסיור בישראל. הם סיירו היום (שלישי) ביישובי העוטף, נחשפו לזוועות ביישובים ובאתר המסיבה ליד רעים, וביקרו את ממשלתם. מחר ייפגשו עם משפחות של חטופים.

הביקור בארץ אורגן על ידי ארגון ההסברה DiploAct, ביחד עם ארגון ידידי ישראל בדרום אפריקה (SAFI). מטרת הביקור היא להביע סולידריות עם מדינת ישראל ולהתנער מההחלטות של ממשלת דרום אפריקה.

אחת מחברות המשלחת, בלאקצי מאבנדלה, מנהיגת ציבור במדינתה, התייחסה למדיניות של ממשלתה: "כדרום-אפריקאית, אני לא תומכת בהחלטת ממשלתי. מצער מאוד שממשלת דרום אפריקה נקטה בדרך הזו במקום לבחור בדרך של דיאלוג, פיוס, ושלום". חברת הפרלמנט מריה סוקארס הוסיפה: "נראטיב ה'אפרטהייד' ורצח העם שאומץ על ידי מפלגת ה-ANC מתעלם לחלוטין מהאוכלוסייה הנוצרית בדרום אפריקה, שלה קשרים חזקים עם ישראל וחשיבות הסיפור שלנו במסגרת הסכסוך הזה".

לגדבריה, "מצער מאוד לראות שההנהגה הדרום האפריקאית שכחה מה מנע מלחמת אזרחים במדינתנו. בשם העם הדרום האפריקאי, אני מבקשת מישראל סליחה על הצעדים בה נקטה הממשלה שלנו בהקשר לתביעה לבית הדין הבינלאומי. הדעות והפעולות האלה אינן מייצגות את העם הדרום אפריקאי. הקהילה הנוצרית, שהיא הגדולה ביותר בדרום אפריקה, תומכת בכם ועומדת לצידכם ויש לכם ידידים רבים במדינתנו".

בפאנה מודיזה, אושיית רדיו ופעיל חברתי, אמר לאחר הביקור באתר המסיבה ליד רעים: "אני מתקשה להבין כיצד הממשלה שלי מגנה על מי שרצחו 400 צעירים במסיבה בגלל שום סיבה. אנחנו יוצאים למסיבות בדרום אפריקה. אני לא רוצה לחשוב שמעשה זוועה כזה היה קורה אצלנו. אני מתבייש שזאת העמדה של הממשלה שלי. המנהיגים שלנו אירחו בדרום אפריקה מנהיגי חמאס שעומדים מאחורי רצח נתעב כזה של 400 צעירים שבאו לרקוד. זה מזעזע. מה שעשו לכם זה ג'נוסייד ולא מה שאתם עשיתם לחמאס. היינו פה וראינו במו עינינו, וכשנחזור הביתה נספר מה ראינו. ניצלו את דרום אפריקה לשחק בפוליטיקה על חשבון חיים של בני אדם".

עמית דרי, יו"ר ארגון ההסברה דיפלואקט: "בזמן שיש כאלו שמתייצבים באופן פחדני ליד הרוע והטרור יש אמיצים המתייצבים לצד ישראל במלחמתה הצודקת בחמאס. אנחנו מודים למנהיגי הקהילות וחברי הפרלמנט מדרום אפריקה על הבחירה שלהם להגיע לכאן ולתמוך. נמשיך להיאבק בתעמולה האנטי-ישראלית ובארגוני החרם בכל מקום ובכל זמן".

תגיות:דרום אפריקהמשלחת לישראלמלחמת חרבות ברזל

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה