חדשות בארץ

המחבלים שנעצרו בשיפא חשפו: "מאות הסתתרו בבית החולים, אפילו במחלקת יולדות"

דובר צה"ל התיר לפרסום תיעוד של חקירות שבוצעו למחבלים שנעצרו במבצע בבית החולים בעזה. אחד מהם סיפר: "הג'יהאד האיסלאמי הקים מטה במחלקת יולדות, אנשי חמאס לבושים כמו צוות רפואי"

נשק שנתפס בבית החולים שיפא (צילום: דובר צה"ל)נשק שנתפס בבית החולים שיפא (צילום: דובר צה"ל)
אא

דובר צה"ל התיר היום (שלישי) לפרסום מספר עדויות מתוך חקירות מחבלי חמאס והג'יהאד האיסלאמי, שנעצרו במבצע בבית החולים שיפא בעזה. המחבלים שנחקרו ציינו כי ברשות ארגוני הטרור תשתיות מסודרות בבית החולים, אשר משמשות את בכיריהם לתכנון והכוונת פעולות טרור.

החקירות בוצעו על ידי אנשי יחידה 504, של אגף המודיעין, והן חשפו כי במתחמי בית החולים הסתתרו בחודש האחרון בין 600 עד 1,000 פעילי חמאס וג'יהאד איסלאמי. מצה"ל נמסר כי "החקירות מהוות עדות נוספת לאופן בו חמאס מסכן ביודעין את תושבי הרצועה. אין למחבלים מקום בטוח להיות בו חוץ מבתי החולים, ולכן הם נמצאים בבתי ספר או מקומות דומים".

ניבל רגב עבד אשתיוי, מחבל מהג'יהאד האיסלאמי, שעוסק בתחום ייצור טילים בארגון הטרור, סיפר בחקירתו כי שהה בבית החולים כמעט שלושה חודשים: "זה המקלט שלנו. לפעילי חמאס והג'יהאד אין מטה מסוים. הם נמצאים בכל המבנים, פזורים במבנים. במבנה המומחים, למשל, יש נוכחות גדולה של פעילי חמאס. זה לא אומר שהם לא נמצאים במבנים אחרים. יכול להיות שתראה מישהו שלא נראה כמו אח, מהצוות הרפואי, אבל לבוש בבגדים כאלה, ומסתובב בבית החולים".

בכר אחמד קניטה, מחבל חמאס שאחראי על "מרחב ההגנה בעזה" ו-143 אנשים שלדבריו נמצאים תחת אחריותו, נתפס גם הוא בבית החולים. בחדר החקירות סיפר: "יש בין 600 ל-1,000 פעילים. יש מקומות מסוימים ששייכים לאזור ההתמחות, שם יש גם אנשים חמושים. סיפרתי לקצין איפה יש מקומות לג'יהאד האיסלאמי, כמו במחלקת היולדות למשל. זה המטה שלהם".

המחבל נשאל מדוע לדעתו ארגוני הטרור משתמשים בבתי החולים ברחבי הרצועה, והשיב: "בגלל ריבוי האוכלוסייה, ריבוי התזוזה. יש גם מים וחשמל. האמת שאף אחד לא אמור לגעת בו. למען האמת, אף אחד לא אמור לגעת בבתי החולים".

צה"ל פועל מזה יותר משבוע במתחם בית החולים וסביבתו. עד כה חוסלו במרחב כ-170 מחבלים ונעצרו כ-480. בין העצורים יש גם מחבלים בכירים, חלק משדרת הפיקוד של הג'יהאד האיסלאמי והחמאס.

תגיות:מלחמת חרבות ברזלחקירת מחבליםשיפא

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה