חדשות בארץ

מזכיר המדינה האמריקני לגלנט: "לחפש חלופה לתקיפה קרקעית ברפיח"

מזכיר המדינה האמריקני אנתוני בלינקן נועד עם שר הביטחון יואב גלנט המבקר בארה"ב. שר האוצר בצלאל סמוטריץ': "ניכנס לרפיח ונפרק את חמאס, אין דרך אחרת"

יואב גלנט, ארכיון (צילום: Avshalom Sassoni/Flash90)יואב גלנט, ארכיון (צילום: Avshalom Sassoni/Flash90)
אא

מחלקת המדינה של ארה"ב פרסמה הלילה (בין שני לשלישי) הודעה בסיום פגישתם של מזכיר המדינה אנתוני בלינקן ושר הביטחון יואב גלנט, המקיים בארה"ב פגישות ביטחוניות ומדיניות. לפי ההודעה, בלינקן אמר לגלנט כי "קיימות חלופות למבצע קרקעי ברפיח שיבטיחו את ביטחונה של ישראל וגם יגנו על אזרחים פלסטינים".

בהודעה נאמר גם כי "ארה"ב רואה שישראל עומדת בתנאים של מכתב ההתחייבות עליו חתם שר הביטחון גלנט, לפיו היא משתמשת בנשק אמריקני בהתאם לחוק הבין לאומי ואינה חוסמת סיוע הומניטרי לעזה. לא מצאנו שישראל מבצעת הפרות, הן בכל הנוגע לניהול המלחמה והן במתן סיוע הומניטרי".

שר הביטחון נפגש גם עם היועץ לביטחון לאומי, ג'ייק סאליבן, והתייחס לסוגיית רפיח ולמלחמה בעזה. לדברי גלנט:  בכלל?: "אין זכות מוסרית לעצור את המלחמה בעזה עד אשר נחזיר את כל החטופים לביתם. אי השגת הכרעה ברורה ומוחלטת בעזה - עלולה לקרב מלחמה מצפון".

סמוטריץ' במסר לממשל ביידן: "ניכנס לרפיח ונפרק את חמאס"

שר האוצר בצלאל סמוטריץ' התראיין לעיתון מעריב והתייחס לדרישת ארה"ב ומדינות נוספות שלא לבצע פעולה ברפיח. השר שלח מסר לממשל ביידן: "ניכנס לרפיח ונפרק את חמאס, אין דרך אחרת לסיים את המלחמה. אנחנו במלחמה קיומית, שנפתחה באסון. זה אירוע מורכב, ההיקף של מדינת הטרור בעזה היה הרבה יותר גדול ממה שחשבנו. אין לנו שום אפשרות לסיים את המלחמה הזו ללא ניצחון מוחלט, שמשמעותו השמדה מוחלטת של חמאס צבאית ומדינית".

השר הוסיף כי "זה דורש עמידה בלחצים בינלאומיים. יש לנו מערכת יחסים טובה מאוד והדוקה עם ארה"ב. מתחילת המלחמה שיתוף הפעולה הצבאי חסר תקדים. אם מישהו חושב שנוכל להיכנע ללחץ בינלאומי, צריך להבין שניכנס לרפיח. בלי ניצחון לא יהיה ביטחון. יש הערכה לידידות, אבל גם קווים אדומים ועמידה על שלנו. המסר צריך להיות שמי שמעז לעשות לנו מה שחמאס עשה – מושמד".

תגיות:בצלאל סמוטריץ'מלחמת חרבות ברזליואב גלנט

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה