חדשות בארץ

סקר חדש: רוב הציבור מעריך שתהיה מלחמה בצפון ומציין שההתיישבות היא נכס

69% מהישראלים סבורים כי המלחמה בגבול הצפון היא בלתי נמנעת ותתפתח בקרוב. 52% רואים בהתיישבות היהודית ביו"ש נכס לאומי ו-79% טוענים שאין סיכוי להסכם לשלום עם הפלסטינים בעתיד הנראה לעין

תקיפה בדרום לבנון, סמוך לגבול ישראל (צילום: Ayal Margolin/Flash90)תקיפה בדרום לבנון, סמוך לגבול ישראל (צילום: Ayal Margolin/Flash90)
אא

69% מהישראלים מעריכים שתתפתח בקרוב מלחמה בגבול לבנון בין ישראל לחיזבאללה. כך עולה מסקר שפרסם היום (שלישי) המכון הישראלי לדמוקרטיה. הנתון מייצג את דעתם של הציבור היהודי וגם הערבי בישראל.

פילוח לפי מחנות פוליטיים מראה רוב בכל השלושה, בהבדלים לא גדולים, הסבורים כי ישראל נמצאת על סף מלחמה בצפון: שמאל - 62%, מרכז - 66%, ימין -74%. בנוסף, נשאלו המשיבים האם נוכח המתיחות השוררת בין הממשל האמריקני לצמרת הפוליטית הישראלית, אם ישראל צריכה לתאם עם ארה"ב את פעילותה או לפעול לפי האינטרסים שלה.

רוב בשמאל ובמרכז (בהתאמה 82.5% ו-64.5%) מצדדים בתיאום עם האמריקאים, לעומת רוב בימין (64%) הסבורים כי על ישראל לפעול רק לפי שיקול הדעת של הנהגתה.

רוב הציבור היהודי: ההתיישבות תורמת לביטחון ומייצרת הרתעה

סקר נוסף, שערך המכון למדיניות העם היהודי, מגלה כי 79% מהציבור היהודי סבור שאין סיכוי להסכם שלום עם הפלסטינים בעתיד הנראה לעין. מקרב הערבים, 24% מסכימים ועוד 15% "קצת מסכימים".

על פי הממצאים, כלל היהודים בישראל, 52%, מסכימים כי ההתיישבות היא נכס ומייצרת הרתעה. הציבור נחלק בשאלה זו בהתאם להשתייכות פוליטית - 92% מבוחרי הקואליציה רואים בהתיישבות נכס, בעוד 72% מבוחרי האופוזיציה רואים בה נטל.

ד"ר שוקי פרידמן, סגן נשיא המכון למדיניות העם היהודי: "ממצאי הסקר ממחישים את המחלוקת העמוקה הקיימת בחברה הישראלית בסוגיית ההתיישבות ותרומתה לביטחון ישראל, בעוד רוב הציבור רואה בה נכס, יש מיעוט משמעותי בעל עמדה הפוכה. הסנקציות שהטיל הממשל האמריקאי על מיעוט מתיישבים והתבטאויות לא אחראיות של נבחרי ציבור, עלולות לסכן את ההתיישבות והמתיישבים כולם".

תגיות:סקרהמכון הישראלי לדמוקרטיההתיישבות ביו"ש

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה