חדשות בארץ

"לא רוצים את חמאס": כמה עולה קילו סוכר בעזה, ולמה ארגון הטרור אשם בכך?

בזמן שראשי חמאס בזזו את המזון שהגיע לתושבי עזה, התושבים וענים כי "לא רוצים שחמאס יישאר פה. הוא הצית את המלחמה ודורשים מאיתנו איתנות על חשבון הסיוע הבינלאומי"

(צילום: חיים גולדברג / פלאש 90)(צילום: חיים גולדברג / פלאש 90)
אא

קילו סוכר ב-75 שקלים, לימון ב-30: מאז שחמאס החל לבזוז משאיות עם סיוע הומניטרי בעזה, עלו מחירי המזון באזור. תושבי עזה טוענים כי חמאס הביא עליהם מפולת, וחלקם מגנה את הנהגת חמאס בתקשורת. אתמול פורסם מחירון ובו מחירי הפירות והירקות וגם מצרכים בסיסיים כמו סוכר, מה שלא מותיר מקום לספק – חמאס גרם נזק בלתי הפיך לתושבי הרצועה כשבזז חלק מהמזון שהגיע אליו.

בינתיים, בעקבות המצב, גוברים הקולות ברצועה נגד חמאס. אלפי אנשיו שמסתתרים על פני שטח קטן של 64 קמ"ר, בין המוני הפלסטינים שברחו לרפיח. באותו מרחב היו עד לפני המלחמה כ-250 אלף עזתים בלבד והיום ישנם בערך 1.4 מיליון עזתים. בחדשות 12 הביאו את תגובות התושבים למצב וחשפו גם את המחירון.

‏"המצב ברפיח הופך מסוכן יותר מיום ליום. אנחנו מצויים בסכנת מוות בכל רגע", אמרה מאג'ד, פעילה חברתית עזתית. "בכל יום אנחנו חיים בפחד ממוות ברשלנות ונותרים מתחת להריסות בחיים, ללא מי שיציל אותנו. אני רוצה למות בבית שלי, לא כאן". גם הפרשן הפלסטיני עמר עבד רבו הגיב ואמר: "מי רוצה שחמאס יישאר בעזה? איזה מטרה תושג בהמשך לאחר פרויקט ההתנגדות ואובדן עזה? ענו בהיגיון ואל תחזרו על סיסמאות קודמות. לא ניתן לברוח שוב ולסמוך על הגורל.

"חמאס הצית את המלחמה ב-7 באוקטובר ולא הצליח להגן על עזה או לספק מוצרים בסיסיים. בתמורה הם דורשים איתנות מתושבי עזה על חשבון הסיוע הבינלאומי. חמאס הימר על ציר ההתנגדות והפסיד, אחר-כך הימר על הציבורים הערביים והפסיד, אחר-כך הימר על תושבי הגדה וערביי ישראל והפסיד. אז אל תבקשו את הבלתי אפשרי ותפסיקו את המלחמה".

הנה המחירון, כפי שפורסם אמש:

קילו לימון - 30 שקלים

קילו בצל - 27 שקלים

קילו תפוחי אדמה - 13 שקלים

קילו מלפפונים - 15 שקלים

קילו עגבניות - 10 שקלים

קילו חציל - 15 שקלים

קילו פלפל - 18 שקלים

קילו פלפל ירוק - 32 שקלים

קילו תרד - 19 שקלים

קילו זוקיני - 32 שקלים

צנון - 3 שקלים

פטרוזיליה ונענע - 3 שקלים

קילו סוכר - 75 שקלים

תושב המקום, כרים ג'ודה, סיכם בכתבה: "ככה חיים במלחמה: רעב, חיפוש מזון, מוות, הרס וחורבן. מדברים על מבצע ברפיח, ובמקביל הם חוזרים ופולשים לעיר עזה ולצפון הרצועה. מדברים על חזרת העקורים, ובמקביל מגרשים אנשים מעזה לדרום. החיים הם כאלה במלחמה בעזה - רעב, מחירים גבוהים והמתנה לתקווה לאחר ששרידי ממשל חמאס ומה שנשאר ממנה ברפיח התישו אותנו".

תגיות:עזהחמאס

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה