חדשות בארץ

טראמפ: "רק טיפש לא היה מגיב למתקפת 7 באוקטובר, אבל ישראל צריכה להיות זהירה"

נשיא ארה"ב לשעבר דונלד טראמפ התייחס למתקפת שמחת תורה וגם למצב אליו נקלעה ישראל בזירה הבינלאומית. הוא קרא לישראל לפעול לסיום המלחמה: "אתם צריכים לסיים את זה, לעשות את העבודה ולהתקדם לשלום"

טראמפ (צילום: shutterstock)טראמפ (צילום: shutterstock)
אא

נשיא ארה"ב לשעבר, דונלד טראמפ, המתמודד שוב על הנשיאות מול הנשיא ג'ו ביידן, קרא לישראל לסיים את המלחמה. עם זאת הוא הביע תמיכה בתגובה הישראלית לאירועי הטבח בשמחת תורה. כך דווח היום (שני) ב"ישראל היום".

בריאיון שהעניק לעיתון ציין טראמפ: "מה שראיתי ב־7 באוקטובר, היה אחד הדברים העצובים ביותר שראיתי אי פעם. אני רוצה להציג שאלה שלדעתנו כל מנהיג בעולם צריך להתייחס אליה. כיצד היית מגיב אם חס וחלילה, הילדים או הנכדים שלך היו נחטפים על ידי חמאס, או עוברים זוועות כמו שעברו כל כך הרבה ישראלים ב־7 באוקטובר? במידה רבה כפי שאתם עשיתם. צריך להיות משוגע או טיפש לא לפעול כמו ישראל. זו הייתה התקפה מחרידה". יחד עם זאת, הוא סבור כי ישראל שגתה קשות באופן שבו הסבירה את המלחמה מה שהוביל לפגיעה בתמיכה בה.

"אתם צריכים לסיים את המלחמה שלכם. אתם צריך לסיים את זה. אתם חייבים לעשות את זה, ואני בטוח שתעשו את זה. אנחנו צריכים להגיע לשלום. אנחנו לא יכולים שזה יימשך. ישראל צריכה להיות מאוד זהירה, כי אתם מפסידים הרבה מהעולם. אתם מאבדים הרבה תמיכה. אתם צריכים לסיים, לעשות את העבודה ולהתקדם לשלום. אתם צריכים להמשיך לחיים נורמליים עבור ישראל ועבור כל האחרים" – סיכם טראמפ.

הנשיא לשעבר טוען כי ישראל טעתה בדרך שהסבירה את המלחמה בעזה: "ישראל עשתה טעות גדולה שראיתי כל לילה. רציתי להתקשר ולהגיד 'אל תעשו את זה'. כי נדמה שמשרד הביטחון הישראלי מראה את התמונות האלה, את היריות והיריות בתנועה, פצצות שמוטלות לתוך בניינים בעזה. ואמרתי, 'זה דיוקן נורא. זו תמונה רעה לעולם. לא הייתם צריכים להראות את התמונות. כל לילה אני רואה בניינים נופלים על אנשים. ונאמר שזה ניתן באופן בסיסי על ידי ישראל, על ידי משרד הביטחון הישראלי. ואמרתי, 'למה הם מספקים את זה?' זו תדמית גרועה. תעשו מה שצריך אבל את זה לא עושים. אנשים לא צריכים לראות את זה. ישראל רצתה להראות שהיא קשוחה אבל לפעמים לא צריך לעשות את זה".

טראמפ תקף את הסנטור צ'אק שומר שקרא לפני מספר שבועות לקיים בחירות חדשות בישראל ולהחליף את הממשלה וציין כי אין להתערב. בנוסף, טען כי יש פלג אנטי ישראל במפלגה הדמוקרטית, והוסיף כי חמאס ניצל את חולשת הממשל בארה"ב כדי לתקוף את ישראל. "אני מאשים את ביידן כי אין להם (לחמאס) שום כבוד כלפיו. הם עשו מתקפה שלעולם לא היו עושים, ולא היו תוקפים את ישראל אם אני הייתי שם".

תגיות:דונלד טראמפמלחמת חרבותארה"ב

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה