חדשות בארץ

לראשונה מזה כחודשיים: מטח טילים שוגר לעבר אשדוד; אמל"ח נתפס במחלקת היולדות בשיפא

שישה טילים נורו לעבר העיר, שלושה מהם יורטו והיתר נפלו בשטחים פתוחים. הירי בוצע משטח ברצועה שצה"ל עדיין לא פעל בו. אמצעי לחימה אותרו במחלקת ה-MRI בשיפא

פעילות במתחם בית החולים שיפא (צילום: דובר צה"ל)פעילות במתחם בית החולים שיפא (צילום: דובר צה"ל)
אא

שישה טילים נורו אחר הצהריים (שני) מעזה לעבר העיר אשדוד, לראשונה זה כחודשיים. שלושה מהם יורטו והיתר נפלו בשטח פתוח. ממד"א נמסר כי לא התקבלו קריאות על נפגעים. מבדיקת צה"ל עולה כי הירי מהרצועה בוצע משטח באזור דיר אל בלאח, מרחב שצה"ל עדיין לא פעל בו.

(צילום: דובר צה"ל)

לוחמי צה"ל המשיכו גם היום בפעילות בבית החולים שיפא בעזה ובמבנים הסמוכים אליו. הלוחמים איתרו אמצעי לחימה במתחם MRI ובמחלקת היולדות בבית החולים. אמצעי לחימה נמצאו מוסתרים גם בחללים שהוסבו לכך בתקרות של מחלקות אשפוז.

בין אמצעי הלחימה שנתפסו: רובים מסוג קלאצ׳ניקוב, רימונים, מטענים, מרגמות ומחסניות. במהלך הסריקות הכוח נתקל במספר מחבלים חמושים, הגיב באש וחיסל אותם.

דובר צה"ל תת-אלוף דניאל הגרי מסר מוקדם יותר כי העולה בשיפא תימשך. לדבריו, "תפסנו מאות חשודים בטרור המקושרים לחמאס או לג'יהאד האיסלאמי, מה שהפך את המבצע לאחד המבצעים המוצלחים ביותר מאז תחילת המלחמה. רבים ממחבלי חמאס והג'יהאד האסלאמי שנעצרו בשיפא, היו מעורבים בתכנון ובביצוע הטבח ב-7 באוקטובר".

מפקד פלגת לוחמים בשייטת 13, סגן-אלוף א', סיפר כי "המבצע יצא לדרך אחרי שהתקבל מידע מודיעיני מדויק על חזרת מחבלים, וחזרת השימוש בבית החולים כמקום להתבססות שלטונית של חמאס. במהלך הפשיטה מצאנו אמצעי לחימה רבים שהוסתרו בין ציוד רפואי ובין חולים וחוסים שהיו במקום, כולל מתחת למיטות".

עד כה נעצרו בפעולה בשיפא כ-500 מחבלים וחוסלו למעלה מ-150. בין העצורים מפקדים בכירים בחמאס ובג'יהאד ומתכנני פיגועים בשטח ישראל.

תגיות:שיפאמלחמת חרבות ברזל

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה