חדשות בארץ

סוכלה הברחת אמל"ח מתקדם שנשלח מאיראן ויועד למחבלים ביו"ש

האיראנים פעלו באמצעות אזרח לבנוני, המקושר לחיזבאללה, ואשר בין תפקידיו לגייס מחבלים לביצוע פיגועים בישראל. המשלוח כלל מטעני חומר נפץ ורובי סער והוברח דרך משולש הגבולות ישראל – סוריה - ירדן

הנשק שנתפס (צילום: דוברות שירות הביטחון הכללי)הנשק שנתפס (צילום: דוברות שירות הביטחון הכללי)
אא

(צילום: דוברות שירות הביטחון הכללי)

הותר היום (שני) לפרסום כי השב"כ, בשיתוף צה"ל, סיכל ניסיון להבריח לישראל מטעני חומר נפץ וכלי נשק שיוצרו באיראן, ויועדו לשמש את המחבלים הפועלים משטח הרשות הפלסטינית. הסיכול בוצע בתום חודשים של חקירה סמויה, והוא מצטרף לשורה של סיכולים שבוצעו בשנה האחרונה.

החקירה העלתה כי המשלוח אורגן על ידי "אגף 4000", אגף המבצעים המיוחדים של ארגון המודיעין של משמרות המהפכה, בראשו עומד ג'ואד ע'פארי, בשיתוף יחידת המבצעים המיוחדים ב"כוח קדס" שאנשיה נמצאים על אדמת סוריה ופועלים בהכוונת ראש היחידה, אצע'ר באקרי.

הפעילות נחשפה וסוכלה ע"י שב"כ וצה"ל ,שעצרו לחקירה גורמים פלסטינים אשר פעלו לביצוע פיגועים למול מטרות ישראליות. בחקירות עלה מידע גם אודות פעילותו העדכנית של מוניר מקדח, תושב עין אל חילווה שבלבנון, ממוצא פלסטיני, אשר מוכר מזה שנים כמי שפועל עבור חיזבאללה ומשמרות המהפכה האיראנים, וממשיך לנסות ולקדם פיגועים בימים אלה.

מחקירות המעורבים ומפעילות שב"כ מולו מזה תקופה ארוכה, עולה כי מוניר מקדח מגייס גורמים בשטחי יהודה ושומרון לטובת מימוש פיגועים ומקדם הברחת אמצעי לחימה איראנים ומימון במגוון צירים אל החוליות שגייס לשטחי יהודה ושומרון.

המשלוח שנתפס כלל: 2 מטעני רסס היקפי BTB15, 5 מוקשי נ"ט איראנים מדגם YM-2 ו-5 מרעומים, 4 מטולי M203, 15 ק"ג חומר נפץ מסוג סי 4, 10 ק"ג חומר נפץ מסוג סמטקס, 13 טילי כתף נ"ט ו-15 מטולי RPG.

בשב"כ ציינו כי "אנו פועלים לאיתור וסיכול האמל"ח האיראני שמוברח לתוך שטחי יהודה ושומרון ולסיכול חוליות הטרור המגויסות על ידי גורמים איראנים. כמו כן, השב"כ ימשיך לפעול אל מול מי שיגויסו לפעילות ביטחונית, בכל שטח מדינת ישראל. אנו רואים בחומרה רבה מעורבות בפעילות ביטחונית המוכוונת על ידי איראן ושלוחותיה ונוסיף לבצע מהלכים אקטיביים לניטור וסיכול כל פעילות המסכנת את ביטחון מדינת ישראל ואזרחיה".

תגיות:שב"כסיכול טרוראיראן

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה