חדשות בארץ

גלנט יבקש מארה"ב עוד מטוסי קרב; ישראל הודפת את טענות האו"ם על מחסור במזון בעזה

שר הביטחון יואב גלנט נחת בוושינגטון, יפגוש את עמיתו האמריקני וידון עימו בפעולה העתידית ברפיח. מזכ"ל האו"ם טוען שישראל מכשילה הכנסת סיוע וקרא לחייב הפסקת אש

יואב גלנט (צילום: Chaim Goldberg/Flash90)יואב גלנט (צילום: Chaim Goldberg/Flash90)
אא

שר הביטחון גלנט נחת היום (שני) בוושינגטון ויפגוש את עמיתו האמריקני, לויד אוסטין. בהמשך ייפגש עם מזכיר המדינה, עם היועץ לביטחון לאומי ועם ראש ה-CIA. הוא צפוי לדון עם האמריקנים גם בסוגיית ההצטיידות בחימוש ובנשק והפעולה העתידית ברפיח.

כזכור, וועדת השרים לענייני הצטיידות אמורה לאשר בקרוב את תוכנית מערכת הביטחון להצטייד בטייסת F-35 נוספת, שתי טייסות F-15 וטייסת מסוקי אפאצ'י חדשה. על כן, גלנט ידון עם האמריקנים על רכישת הטייסות.

ארה"ב תומכת בהפסקת אש ומתנגדת לפעולה קרקעית ברפיח, ובמקביל לוחצת להגדיל את הסיוע ההומניטרי לעזה עקב טענה לרעב. גלנט מצידו יציג בפני האמריקנים מחקר של מכון גזית של אמ"ן, שלפיו חלה עלייה משמעותית בהכנסת הסיוע ההומניטרי לרצועה, וכי בניגוד לנטען - אין רעב בעזה.

לדברי גלנט, "הנסיעה תתמקד בשימור היתרון האיכותי של מדינת ישראל ויכולתה להשיג פלטפורמות אוויריות וחימושים, אבל לא פחות מכך - בקשר עם ארצות הברית ובצורך המשותף להשיג את המטרות בעזה - לנצח את ארגון החמאס, להשיב את החטופים, ולבסס  את מה שאנחנו צריכים לביטחון ישראל - אל מול רצועת עזה תחילה, אך גם למול לבנון. אנחנו נעסוק גם באופן שבו נחזיר את תושבי הצפון אל בתיהם, בין אם בפעולה צבאית ובין אם באמצעות הסכם".

מזכ"ל האו"ם תוקף את ישראל

מזכ"ל האו"ם אנטוניו גוטרש אמר במהלך ביקורו בירדן כי גוברת ההסכמה הבינלאומית שיש לומר לישראל כי יש צורך בהפסקת אש וכי פעולה ברפיח תגרום לאסון הומניטרי. "שמעתי על כך מארה"ב, מהאיחוד האירופי וכמובן מהעולם המוסלמי, יש לומר בבירור לישראל - פלישה קרקעית לרפיח עלולה להביא לאסון הומניטרי", אמר גוטרש.

באו"ם ממשיכים לטעון כי ישראל מכשילה את הגדלת הסיוע לרצועה. מתאם פעולות הממשלה בשטחים עדכן בתגובה כי במהלך היממה האחרונה נכנסו לרצועת עזה 103 משאיות עם סיוע הומניטרי. 78% מהן נשאו מזון. כמו כן, נמסר כי 88 חבילות הוצנחו מהאוויר בצפון עזה, ו-29 משאיות סיוע תואמו לכניסה לצפון עזה.

תגיות:יואב גלנטביקור בארה"במלחמת חרבות ברזל

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה