חדשות בארץ

המסקנה - חמאס משדר לחץ: כך סיקרו הפלסטינים את המבצע בשיפא

הפעולה של צה"ל בשיפא, שבה עצר 480 מחבלים, הובילה לכאוס בעולם הערבי. שם טענו כי צה"ל אשם במצב, בעוד שלא טרחו לציין כי מטרת המבצע היתה תפיסת מחבלים ופינוי החולים, שקיבלו מזון ותרופות

(צילום: Abed Rahim Khatib / Flash90)(צילום: Abed Rahim Khatib / Flash90)
אא

שבוע אחרי שכוחות צה"ל נכנסו לבית החולים שיפא, תפסו מחבלים ונטרלו את המפקדה המרכזית של חמאס, התקשורת בעולם הערבי מסקרת בהרחבה את המבצע.

שיפא הפך לסמל העזתי במהלך המלחמה. צה"ל נכנס פנימה, חיסל קרוב ל-200 מחבלי חמאס וג'יהאד ועצר מאות, כשבמקביל איתר אמצעי לחימה ותשתיות טרור. הצבא נמנע מפגיעה בחולים. הוא בנה מתחם רפואי ליד שיפא, אליו הוכנסו משאיות עם ציוד רפואי, וגם מזון.

בכלי התקשורת הערביים סיקרו את המבצע של צה"ל ולפיו נראה כי הפלסטינים מנסים להפחית את הנזק התדמיתי שנגרם להם במהלכו. הסיקור מפנה אצבע מאשימה לצה"ל, ומתעלם מהעובדה שהפשיטה בוצעה כדי לאתר מחבלים, תוך כדי טיפול בפצועים.

"בחמאס מצרים על השתיקה הבינלאומית הרשמית לגבי האסון ההומניטרי שיוצרת מכונת המלחמה של הכיבוש בבית החולים שיפא ובסביבתו", כתב חמאס בהודעה רשמית. "המשך פשעי המלחמה המתועבים של הוצאות להורג, התעללות ופינוי כפוי - מבלי שהפעולות הללו יזכו לתגובה כלשהי מצד הקהילה הבין-לאומית".

ארגון הטרור הוסיף בהודעתו: "אנחנו קוראים לאומה הערבית והאיסלאמית, לעמנו בגדה המערבית, בירושלים ולערביי ישראל - לנקוט פעולה מיידית בכל הרמות, ליצור את הלחץ הגדול ביותר שישפיע על האינטרסים של הכיבוש ותומכיו, ולנקוט מאמצים כדי לתמוך בעמנו ברצועת עזה. הפשעים האלו לא ישברו את הנחישות, והאיתנות של עמנו".

בסקיי ניוז בערבית ציטטו את מפקד פיקוד דרום, אלוף ירון פינקלמן שאמר בין היתר כי "המבצע הוביל לפגיעה במאות חבלנים ולמעצר של מאות מחבלים".

בערוץ אל-ערביה הסעודי אמרו כי "הצבא הישראלי פרסם ביום חמישי תמונה של 350 אנשי חמאס והג'יהאד האיסלאמי שנעצרו, לדבריו, בתוך מתחם שיפא ברצועת עזה. כוחות ישראליים פשטו על בית החולים שיפא, לאחר שאישרו כי לוחמי חמאס והג'יהאד מתבצרים במחלקת המיון".

על פי ערוץ אל-ג'זירה הקטארי, "כוחות הכיבוש הישראליים אמרו כי לא יסיימו את פעולתם במתחם שיפא בעזה לפני שיעצרו את אחרוני החמושים, מתים או חיים, במקביל להפצצת כיכרות מגורים בסביבת שיפא - וזאת על רקע קריאות לסיוע מצד משפחות שנלכדו בהפצצות".

תגיות:חמאסצה"לאל ג'זירהחרבות ברזלבית החולים שיפא

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה