חדשות כלכלה

רפורמת המחירים בתחבורה הציבורית יוצאת לדרך. מי זכאי להנחה?

במסגרת הרפורמה, שתיכנס לתוקף מחר, חיילים משוחררים ייסעו שנה בחינם. הנחות משמעותיות של עשרות אחוזים יינתנו לצעירים עד גיל 26, לאנשים עם מוגבלויות ולזכאי הביטוח הלאומי

אילוסטרציה (Olivier Fitoussi/Flash90)אילוסטרציה (Olivier Fitoussi/Flash90)
אא

מחר (שני) תיכנס לתוקף רפורמת "צדק תחבורתי", המשנה את מחירי התחבורה הציבורית ומזכה בהנחות שיינתנו לאוכלוסיות שונות. הרפורמה, אותה יזמה שרת התחבורה מירי רגב, אושרה בוועדת המחירים של האוצר ובממשלה.

במסגרת השינוי, חיילים משוחררים ומסיימי שירות לאומי ייהנו מנסיעה חינם במשך השנה הראשונה שלאחר השחרור. 50% הנחה יינתנו לכל תושבי הפריפריה, ועשרות אחוזי הנחה יינתנו לצעירים עד גיל 26, לאנשים עם מוגבלויות ולזכאי הביטוח הלאומי.

הרפורמה תושק בשני שלבים, כאשר הפעימה השנייה תצא לדרך במהלך החודשים הקרובים ותכלול נסיעות חינם לאזרחים ותיקים (נשים מגיל 62, גברים מגיל 67), ותכלול הנחות על בסיס דירוג סוציו-אקונומי בפילוח ברמה שכונתית ולא רק של כלל היישוב.

שרת התחבורה: "המטרה היא לתקן עיוותים וחוסר התחשבות שאפיינו את רפורמת המחירים הקודמת, אשר התעלמה מצרכי הפריפריה, הצעירים והשכבות החלשות. היא מעודדת שימוש בתחבורה ציבורית על חשבון הרכב הפרטי, בדגש על יצירת הרגלי שימוש בקרב הצעירים".

בכל הקשור למחירים שישלמו משתמשי התחבורה הציבורית, הרי שתושבי הפריפריה ישלמו מעתה רק 50% ממחירי מנוי חופשי-חודשי מכל סוג שהוא. עם זאת, נקבע כי תושבי רשויות ואזורים המצויים בפריפריה אך נהנים מדירוג סוציו-אקונומי גבוה (9-10) לפי דירוג הלמ''ס, לא יהיו זכאים להנחה. במשרד התחבורה הדגישו כי ההנחה כוללת את המנוי אזור 1, המנוי האזורי הפריפריאלי לנסיעות למרחק של עד 40 ק"מ, ובמקום 99 שקלים הוא יעלה מעתה לתושבי הפריפריה 49.50 שקלים בלבד.

בנוסף, יהנו כלל הצעירים מגיל 18 עד 26 מ-33% הנחה על כל סוגי המנויים החודשיים, הן מתוך התחשבות במצבם הכלכלי והן במטרה לעודד אותם להשתמש בשירותי התחבורה הציבורית וליצור אצלם שינוי תפיסתי והעדפה לתחבורה הציבורית על פני הרכב הפרטי, וכך לרכוש הרגלי התנהגות לאורך זמן.

גורמים במשרד התחבורה ציינו כי תושב הפריפריה יוכל לחסוך בשנה בין 594 שקלים (50% הנחה על חופשי חודשי אזור 1) ועד 3,660 שקלים לנסיעות חינם בכל רחבי הארץ (50% הנחה על חופשי חודשי ארצי הכולל רכבת בעלות של 305 ש"ח במקום 610 שקלים). צעיר עד גיל 26 (כולל) יוכל לחסוך בין 392 שקלים בשנה (33% הנחה על חופשי חודשי אזור 1) ועד 2,415 שקלים (33% הנחה על חופשי חודשי ארצי כולל רכבת).

תגיות:תחבורה ציבוריתרפורמת מחירים

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה