חדשות בעולם

"חובש כיפה שחורה וציצית בגאווה": דודו של הילד החרדי שספג התעללות בבריטניה מדבר

בראיון לתקשורת הבריטית הסביר דודו של הילד בן ה-9 שזכה ליחס מחפיר מאחיות בית החולים בשל מוצאו: "בפעמים האחרונות שהוא נכנס פנימה נמנע ממנו טיפול רפואי על ידי זוג אחיות בכל פעם. האם חזרנו לשנת 1940?"

אילוסטרציה (צילום: shutterstock)אילוסטרציה (צילום: shutterstock)
אא

בית החולים לילדים במנצ'סטר שבבריטניה חוקר בימים האחרונים פרשת התעללות בילד יהודי חולה, בן 9 בלבד, זאת על רקע אנטישמי. על פי הפרטים שפורסמו בתקשורת הבריטית, הילד - שחבש כיפה ולבש ציצית - ספג התעללות לכאורה על ידי אחיות, שענדו סיכות ועליהן הכיתוב "לשחרר את פלסטין". דודו של הילד מבהיר כעת מה הסיבות שהובילו לפרשה, שעוררה סערה בבריטניה.

התקרית החמורה מצטרפת לשורה של הפגנות ותקריות אנטישמיות נגד יהודים. על פי דו"ח של משרד התפוצות והמאבק באנטישמיות, בבריטניה נרשם זינוק משמעותי בתקריות כאלה מאז המלחמה.

על פי הפרסומים, הילד התמודד עם מחלת דם אוטואימונית והוא אושפז בבית החולים לילדים. דודו טען כי הוא לא קיבל טיפול נכון ונאלץ "לשכב על הרצפה" במהלך שהותו בבית החולים.

דודו של הנער סיפר לעיתון היהודי-בריטי Jewish News: "כמשפחה יהודית דתית, האחיין שלי חובש כיפה שחורה וציצית בגאווה. האחיות מסתובבות כולן עם סיכות 'פלסטין חופשית', והוא פחד. מעבר לכך, בפעמים האחרונות שהוא נכנס פנימה נמנע ממנו טיפול רפואי על ידי זוג אחיות בכל פעם. הנזק נעשה, והאחיין היהודי שלי והוריו מפחדים שאם הוא יהיה עם כיפה וציצית הוא לא יוכל לקבל טיפול. באחד המקרים, כשהוא לא היה נראה כמו יהודי, הוא קיבל טיפול מהיר. ראוי לציין גם, כי לפני המלחמה הוא קיבל טיפול מצוין. האם זה העולם שבו נחיה? האם חזרנו לשנת 1940? מפחיד להיות שוב יהודי בעולם".

המועצה היהודית של מנצ'סטר הודיעה כי פנתה למנהלי בית החולים וביקשו הבהרות על המקרה החמור. דובר אוניברסיטת מנצ'סטר אמר לעיתון כי "אנו מודעים לטענות החמורות שמסתובבות ברשתות החברתיות וחוקרים אותן".

תגיות:כיפהבריטניהציציתאנטישמיות

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה