מעניין

בגיל 14 דניאל הקים מדינה. כעת, מדינה אחרת מנסה לסלק אותו

לפני 5 שנים החליט נער צעיר להקים את מדינת וורדיס בשטח קטן ליד קרואטיה, לאחר שגילה שהיא לא שייכת לאף אחד – אלא שמאז הסיפור הסתבך. האם המדינה, שבה הוא מכהן כנשיא, תישאר שלו?

הנפת דגל ליברלנד (אילוסטרציה)הנפת דגל ליברלנד (אילוסטרציה)
אא

העם היהודי המתין במשך מאות שנים להקמת מדינה. מדינות אחרות הצליחו לקום רק אחרי עשרות שנים במקרה הטוב, אבל יש מי שקיצר תהליכים והצליח להקים מדינה תוך זמן קצר.

צעיר בריטי, דניאל ג'קסון, הקים מדינה משלו. נכון, זה נשמע מופרך, אבל זה סיפור אמיתי שהתרחש ממש לאחרונה. הצעיר החליט להקים מדינה, שלטענתו תהיה בלי שחיתויות ובלי מלחמות.

ג'קסון מינה את עצמו לתפקיד נשיא הרפובליקה של וורדיס ובכך הפך גם לנשיא הצעיר בעולם. לא, לא מדובר בשטח דמיוני שמצא והכריז עליו כמדינה, אלא שטח אמיתי - אדמה שנמצאת בשטח שבין סרביה לקרואטיה ולא נמצאת בבעלות של מדינה או אדם פרטי. ג'קסון הבין שאם אין בעלות על אותה אדמה, הוא יוכל לעשות מעשה ולנכס לעצמו אותה.

הנער הוא יליד אוסטרליה שעבר לבריטניה בגיל צעיר ומאס בחיים המקומיים. הוא הקים את המדינה כבר בגיל 14, לפני 5 שנים, מתפקד כנשיא בפועל, ויש כמה מאות תושבים ואלפים אחרים שמעוניינים להצטרף לאותה מדינה. ג'קסון, אם תהיתם, לא גר במדינה שהקים. הקרואטים טוענים כי מדובר בשטח שלהם ולכן הם גירשו אותו. לכן, הוא הודיע כי יגיע איתם לבית המשפט ויוכיח שהשטח שלו.

לטענתו, ב-2019, כשהיה בן 14, מצא את האדמה שאינה שייכת לאיש יחד עם ששה מחבריו. השטח נמצא ממש על שפת נהר הדנובה. השטח של וורדיס הוא חצי קילומטר רבוע בלבד - מה שהופך אותה למדינה השנייה הקטנה בעולם (הוותיקן היא הקטנה ביותר). הוא המציא אפילו דגל, כחול ולבן.

לעיתון הסאן הבריטי הוא אמר: "היום זו מדינה מפותחת. יש יותר מ-15,000 אנשים שמנסים להירשם להיות אזרחים שלנו. רצינו לראות אם נוכל ליצור דוגמה למדינה קטנה שמתפקדת היטב, מודעת לסביבה, ואז היא פשוט התקדמה להיות מדינה הומניטרית גדולה. סיפקנו הרבה סיוע לאוקראינה ואנחנו מנסים לספק סיוע הומניטרי גם למדינות אחרות".

"ב-12 באוקטובר הרשויות הקרואטיות נכנסו ליישוב הקבע שלנו ועצרו את כולנו במה שאנו רואים כהפרה של החוק הבינלאומי, מכיוון שהקרקע לא בבעלות קרואטיה", הוא הוסיף. "כרגע אני עובד על לקחת את הדברים לבית המשפט. היו די הרבה אנשים שהתכוננו לעבור לגור בוורדיס ולהגן על האדמה".

וורדיס הוא אי קטן שמוקף מים, כך שמי שרוצה להגיע אליו צריך לשוט 9 קילומטר מהנמל הכי קרוב. מאז ועד היום, נרשמו 400 איש כאזרחי וורדיס.

תגיות:אוסטרליהבריטניהקרואטיהסאןוורדיס

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה