חדשות בארץ

בלינקן הגיע לישראל, ארה"ב יזמה דיון במועצת הביטחון ותומכת בהפסקת אש בעזה

מזכיר המדינה האמריקני אנתוני בלינקן נפגש בירושלים עם ראש הממשלה בנימין נתניהו ועם שרי קבינט המלחמה. ארה"ב תתמוך בהחלטה של האו"ם לחייב הפסקת אש בעזה

אנתוני בלינקן (צילום: Tomer Neuberg/Flash90)אנתוני בלינקן (צילום: Tomer Neuberg/Flash90)
אא

מזכיר המדינה האמריקני, אנתוני בלינקן, הגיע היום (שישי) לישראל, קיים פגישה בארבע עיניים עם ראש הממשלה בנימין נתניהו ולאחר מכן עם שרי קבינט המלחמה. בפגישות נידונו סוגיית המשא ומתן לשחרור החטופים שבידי החמאס וכן המשך הלחימה בעזה, עם דגש על התנגדות ארה"ב למבצע ברפיח.

בנוגע לעסקת החטופים, בלינקן אמר השבוע בריאיון לערוץ אל-חדת' הסעודי בהתייחס למגעים להשגת הסכם: "זה מתקרב. אני חושב שהפערים מצטמצמים ואני חושב שהסכם בהחלט אפשרי". במהלך ביקורו בסעודיה אמר: "עבדנו קשה מאוד יחד עם קטאר, מצרים וישראל כדי להניח הצעה טובה על השולחן. עשינו זאת – וחמאס לא קיבל אותה. הם חזרו עם דרישות אחרות ובקשות. המתווכים עובדים על כך ממש עכשיו". עם זאת ציין בלינקן: "אני מאמין שזה לחלוטין אפשרי, ושזה לחלוטין הכרחי. כמובן, אם לחמאס בכלל אכפת מהאנשים שהוא אמור לייצג – הוא יגיע להסכם, כיוון שזה יביא מידית להפסקת אש".

ממשל ביידן חותר להפסקת אש ומגביר את הלחץ על ישראל

בינתיים, ארצות הברית מגבירה את הלחץ על ישראל. ממשל ביידן הנחה את נציגיו באו"ם ליזום דיון במועצת הביטחון ולתמוך בהצעה להפסקת אש בעזה.

האמריקנים הגישו טיוטה לקראת הדיון עם הצעת החלטה: "הפסקת אש מיידית ובת-קיימא לצד שחרור כל החטופים. הפסקת האש נועדה להגן על האזרחים משני הצדדים ולאפשר מעבר של סיוע הומניטרי". ההצעה צפויה לעלות להצבעה במועצת הביטחון בימים הקרובים. כזכור, עד כה הטילה ארה"ב וטו על הצעות להפסקת אש מאחר והן לא היו "מקושרות" לקריאות לשחרור כל החטופים וגינוי החמאס.

בלינקן אישר את הגשת ההצעה לאו"ם ואמר: "אנחנו מעלים את ההצעה להפסקת אש מיידית ולשחרור החטופים, ואנחנו מקווים מאוד שהמדינות יתמכו בכך. אני חושב שזה ישלח מסר חזק".

תגיות:אנתוני בלינקןמלחמת חרבות ברזלמועצת הביטחון של האו"ם

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה