חדשות בארץ

טיל יורט בים האדום, מטחים נורו לעבר יישובי הצפון; בכירי ג'יהאד נעצרו בעזה

לאחר יממה שקטה החיזבאללה והח'ותים חידשו את הירי לעבר שטח ישראל. צה"ל ממשיך לפעול במרחב בית החולים שיפא בעזה, אישר כי נעצרו בו שניים מבכירי הג'יהאד האיסלאמי

פעילות ברצועה (צילום: דובר צה"ל)פעילות ברצועה (צילום: דובר צה"ל)
אא

דובר צה"ל עדכן הערב (חמישי) כי לוחמי ההגנה האווירית יירטו בהצלחה מטרה אווירית חשודה, שעשתה את דרכה לשטח ישראל ממרחב ים סוף. על פי צה"ל, המטרה לא חצתה לשטח ישראל והאירוע הסתיים. השיגור, שני בתוך יומיים, מיוחס לחות'ים בתימן.

גם החיזבאללה חידש לפנות ערב את הירי לעבר יישובי הצפון, לראשונה מזה כ-17 שעות. תחילה נורו שלושה טילי נ"ט לעבר מבנה במטולה ונגרם נזק למקום. אחר הצהריים נורה טיל לעבר מבנה במלכיה אך לא נגרם נזק. מעט לפני השעה 17:30 שוגרו מספר מטחים לעבר קריית שמונה ויישובי אצבע הגליל. בנוסף, טיל אחד פגע במבנה ביישוב דוב"ב אך לא התפוצץ. הוא נוטרל בידי חבלנים. יתר הרקטות נפלו בשטחים פתוחים וחלקן יורטו. בתגובה, מטוסי צה"ל תקפו מטרות של חיזבאללה בדרום לבנון, בהם מבנים צבאיים ומתקני שיגור.

שני בכירי הג'יהאד האיסלאמי נעצרו במתחם שיפא בעזה

כוחות הביטחון ממשיכים לפעול במרחב בית החולים שיפא שבעיר עזה, זה היום הרביעי ברציפות. דובר צה"ל עדכן כי עד כה נעצרו במרחב כ-600 מחבלים ויותר מ-140 חוסלו בחילופי אש. במהלך הסריקות אותרו אמל"ח רב ומסמכים מודיעיניים שתורמים להמשך הלחימה.

בנוסף, אישר צה"ל כי נעצרו במקום שני בכירים של הג'יהאד האיסלאמי הפלסטיני, שהסתתרו במתחם. השניים נכנעו והועברו לחקירה בשב"כ. המדובר בחואסם סלאמה, אחראי תיק התצפיות בחטיבת עזה ובאחיו ואסם סלאמה, אחראי מערך ההסברה הקרבית בעזה של הג'יהאד.

בין העצורים ישנם גם שני בכירים במטה הגדה של חמאס, שמכווינים פעילות טרור מיו"ש. עמר עצידה, ראש ועדת שכם האחראי על פעילות טרור של חמאס בגזרה, וחמדאללה חסן עלי, אשר קידם בשנים האחרונות פעולות טרור ביו"ש. כזכור אתמול נעצר במתחם גם מחמוד קוואסמה, ממתכנני ומממניי חטיפת שלושת הנערים ב-2014.

שר הביטחון יואב גלנט ביקר בגדוד האיסוף הקרבי "נשר" של אוגדת עזה ופגש תצפיתניות. בשיחה עימן התייחס לפשיטה בבית החולים שיפא שבעיר עזה: "הפעולה הפתיעה את המחבלים, יש שם הישגים מרשימים. אף אחד לא ציפה שנעשה את מה שעשינו, הייתה הסתערות אל מקום שלפני חצי שנה לקח לנו חודש להגיע אליו, עכשיו עשינו זאת בפעולת בזק". הוא הוסיף: "תוך דקות, כוחות הקומנדו, החי"ר והכבדים התייצבו בנקודה ולכדו את המחבלים, שעכשיו מתעסקים בלראות את עתידם - או שייכנעו או שימותו בעמדות שלהם".

תגיות:מלחמת חרבות ברזלחות'יםחיזבאללה

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה