חדשות בארץ

דיווח: ישראל בוחנת תוכנית ל"יום שאחרי"; השר דרמר: "ניכנס לרפיח גם אם נהיה לבד"

משלחת ישראלית בראשות השר רון דרמר תמריא לארה"ב בשבוע הבא, תדון עם האמריקנים על המשך הפעולה הצבאית ובהרחבת הסיוע ההומניטרי. ישראל בוחנת שורה של גורמים פרטיים שייקחו אחריות על חלוקת הסיוע ברצועה

רון דרמר (צילום: Yonatan Sindel/Flash90)רון דרמר (צילום: Yonatan Sindel/Flash90)
אא

השר לעניינים אסטרטגיים, רון דרמר, אמר היום (חמישי) בריאיון לעיתונאי האמריקני דן סינור כי צה"ל ייכנס לרפיח וישתלט עליה, גם אם הדבר יעלה לישראל בקרע ביחסים עם ארצות הברית. "זה יקרה גם אם ישראל תיאלץ להילחם לבד. גם אם כל העולם יפנה גב לישראל, כולל ארה"ב - אנחנו הולכים להילחם עד שננצח".

השר הבהיר כי כל עוד ברפיח נמצאים ארבעה גדודים של חמאס – שמהווים לדבריו כ-25% מהכוח הצבאי של ארגון הטרור - לא ניתן לסיים את המלחמה. "לא נשאיר רבע מהם. אנחנו חייבים להיכנס לרפיח. מה שאנשים לא מבינים הוא שה-7 באוקטובר היה רגע קיומי עבור ישראל. אנחנו די בטוחים שאנחנו יכולים לעשות את זה בצורה שתהיה יעילה. לא רק מבחינה צבאית, אלא גם מבחינה הומניטרית".

בשבוע הבא ימריא דרמר לארה"ב, יחד עם ראש המל"ל צחי הנגבי, בראש משלחת שתורכב מאנשי מערכת הביטחון, מתאם פעולות הממשלה בשטחים ועוד. המשלחת תדון עם גורמים בממשל ביידן בהמשך הלחימה בעזה ובהרחבת הסיוע ההומניטרי לרצועה.

בניגוד לדרמר, השר גדעון סער הציג היום אלטרנטיבה אחרת, שלדבריו "הייתה צריכה לקרות כבר מזמן". סער אמר כי "ברגע הזה שבו כל העולם מתייצב נגד פעולת ישראל ברפיח - הגיעה העת שבה ישראל צריכה להציג את רעיון הכניעה וההגליה של שארית הזרוע הצבאית של חמאס כרעיון מסדר לסיום המלחמה בעזה". סער הוסיף כי "המחבלים יוגלו לקטאר, סוריה, טורקיה או איראן. מהלך דומה לגירוש אש"ף ומחבליו מביירות בספטמבר 1982. מהלך זה יהיה כרוך כמובן בהחזרת כל החטופים. במסגרת זאת ניתן יהיה לשקול גם הגליה של עצורי חמאס נוספים שבידינו".

ה"וול סטריט ג'ורנל": "ישראל בוחנת תוכנית ליום שאחרי"

העיתון האמריקני "הוול סטריט ג'ורנל" דיווח כי מערכת הביטחון בישראל, בשיתוף איחוד האמירויות, מצרים וירדן, עומלים על גיוס מנהיגים פלסטינים, שלא קשורים לחמאס, שיהיו אחראים על חלוקת הסיוע ברצועה. התוכנית עשויה ליצור רשות שלטונית פלסטינית חדשה, שתקבל לידיה את השליטה בעזה ביום שאחרי המלחמה.

על פי הדיווח, ישראל והמדינות השותפות להצעה, ינסו לגייס מנהיגים ואנשי עסקים פלסטינים, שאין להם קשר לחמאס ואף מתנגדים לו. המגויסים צפויים להיות אחראים על הסיוע, שייכנס דרך היבשה והים ויועבר למחסנים במרכז הרצועה לאחר בדיקה ישראלית.

עוד דווח ב"וול סטריט ג'ורנל" כי בקבינט המלחמה בישראל ישנה מחלוקת סביב ההצעה, והיא לא זכתה לתמיכתו של ראש הממשלה בנימין נתניהו, בין היתר בשל העובדה שחלק מהמגויסים יהיו אנשי אותם הוא תופס כתומכי טרור.

תגיות:רון דרמרמלחמת חרבות ברזלסיוע הומניטרי

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה