חדשות בארץ

החיילים סברו שמדובר במחבל וירו בו למוות: "המחבל" מצומת אלעזר זוהה כישראלי

דוד בן אברהם, פלסטיני בן 63 מחברון שהתגייר, נכדו של מציל יהודים בפרעות תרפ"ט, הוא האדם שנורה למוות הבוקר בידי לוחמי מילואים של צה"ל ליד אלעזר שבגוש עציון. המשטרה הצבאית פתחה בחקירה

זירת האירוע (צילום: Gershon Elinson/Flash90)זירת האירוע (צילום: Gershon Elinson/Flash90)
אא

הבוקר (חמישי) דווח על ידי דובר צה"ל על נטרולו בירי של פלסטיני בצומת אלעזר. בצה"ל ציינו כי החיילים ביצעו נוהל מעצר חשוד ובמהלכו ירו בפלסטיני שהתנגד, ופצעו אותו אנושות. צוות מד"א שהגיע למקום קבע בהמשך את מותו. החיילים טענו כי בתיקו של ההרוג נמצאה סכין, וכי עלה חשד שהוא הגיע למקום לבצע פיגוע.

בצהריים הוברר כי מי שנורה למוות בידי החיילים הוא דוד בן אברהם, פלסטיני מחברון בן 63, אשר שמו המקורי הוא סאמח זיתון, שהתגייר לפני מספר שנים. לאור הממצאים הודיע צה"ל כי המשטרה הצבאית פתחה בחקירה, וכי מדובר באירוע "חמור". החקירה הראשונית העלתה כי הסכין הקטנה שנמצאה אצל ההרוג הוחזקה על ידו ככל הנראה להגנה עצמית, ובכל מקרה הוא לא השתמש בה נגד החיילים. קרוביו סיפרו כי כוונתו הייתה לעלות על אוטובוס ולנסוע לסידורים בירושלים.

נעם ארנון, שהכיר אותו כתב, "דוד בן אברהם, גר הצדק שנכסף להתחבר לבני בניו של אברהם אבינו – 'אבי הגרים', נפל בדרך, מבלי שזכה להגשים את שאיפתו". לפי ארנון, זיתון החליט להצטרף לעם היהודי בעקבות דרכו של סבו - עיד אל זיתון, שהציל כ-25 יהודים בזמן פרעות תרפ"ט בחברון. "הוא התקבל לתוכנית גיור בבית הדין לגיור של הרב קרליץ בבני ברק. לאחר הליך ממושך ויסודי עבר את ההליך, קיבל אישור לגיור, ונקרא שמו בישראל - דוד בן אברהם".

ב-2019 נעצר בן אברהם על ידי על ידי המשטרה הפלסטינית בחברון, נכלא ל-58 ימים והוכה במעצר. הסיבה: החלטתו להתגייר. לאחר שחרור סיפר בן אברהם: "שמו אותי בבניין הממשל בחברון עם עוד אנשים והשומרים אמרו לכולם שהתגיירתי ושאני יהודי. כל פעם התנפלו עליי אסירים, חנקו אותי והכו אותי חזק מאוד". בהמשך הועבר זיתון לצינוק, שבו שהה עד ששוחרר.

אנשי דת מוסלמים ניסו לשכנע את זיתון לחזור בו מהגיור. "לא הסכמתי בשום אופן", הוא אמר. "בחרתי להיות חלק מהעם היהודי, ואין לי שום כוונה לחזור בי. סבלתי מאוד, נתנו לי לאכול לחם יבש כמו אבן וקצת תפוח אדמה. אפילו עכבר לא יכול לשבוע מזה. לא נתנו לי מים, שלוש פעמים התעלפתי ואז הוציאו אותי מהצינוק ולקחו אותי לבית חולים".

תגיות:משטרה צבאיתירי בישראלי

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה