חדשות כלכלה

הישראלים לא סוגרים את החודש: פורסם "מדד פעמונים" לשנת 2023

עמותת "פעמונים" פרסמה את הדו"ח השנתי שלה הסוקר את החוסן הכלכלי של הציבור הישראלי. מנכ"ל העמותה, צביקה גולדברג: "דרושה תכנית לאומית להתמודדות עם ההתנהלות הכלכלית של החברה הישראלית"

אילוסטרציה (צילום: Hadas Parush/Flash90)אילוסטרציה (צילום: Hadas Parush/Flash90)
אא

עמותת "פעמונים", המסייעת למשפחות לנהל חיים כלכליים מאוזנים ואחראיים, פרסמה היום (חמישי) את הדו"ח השנתי שלה לשנת 2023. הדו"ח מגלה מגמת ירידה עקבית בחוסן הכלכלי של הישראלים.

על פי נתוני הדו"ח, יותר ישראלים נמצאים במינוס כדרך חיים, 24% בשנת 2023 לעומת 20% בשנת 2022; יותר ישראלים לא חוסכים לעתיד, 27% בשנת 2023 לעומת 21% בשנת 2022; 46% מהישראלים דיווחו כי חוו בשנה האחרונה החמרה ביכולתם "לסגור את החודש".

בנוסף, יותר ישראלים מוותרים על צריכת מוצרים חיוניים בהשוואה לשנה שעברה. כך למשל, 42% על חוגים, 47% ויתרו על טיפולי שיניים, 35% ויתרו על ביקור אצל רופא, 31% ויתרו על רכישת תרופות.

הדו"ח מציין כי כרבע מהמשיבים חוו פגיעה ביכולת החזר המשכנתא. 26% מהעצמאים דיווחו על פגיעה ביכולת להחזיר משכנתא כתוצאה מהמלחמה (מול 18% בשנה שקדמה למלחמה). 61% העידו שהם רוכשים את הידע הכלכלי שלהם באינטרנט ו/או ברשתות חברתיות.

מנכ"ל ארגון פעמונים, צביקה גולדברג: "אנחנו קוראים להנעת תוכנית לאומית, שתאפשר התמודדות רב-ממדית עם סוגיית ההתנהלות הכלכלית בחברה הישראלית. יש להרחיב ולהעמיק את שיתוף הפעולה בין כל הגורמים הרלוונטיים".

עמותת פעמונים, זכתה בעבר באות נשיא המדינה למתנדב, מנסה בין היתר לתרום להתפתחות המקצועית של שדה כלכלת המשפחה בישראל, ופועלת לקידום החשיבות הציבורית שלו.

תגיות:הכלכלה הישראליתמדד פעמונים

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה