חדשות בעולם

גרמניה: משמרות המהפכה תכננו פיגוע בבית כנסת

בית משפט בגרמניה קשר ניסיון פיגוע בבית כנסת בעיר בוכום אל אנשי משמרות המהפכה האיראניים. ההחלטה תסייע לאיחוד אירופי להכריז על הארגון כעל ארגון טרור

(צילום: shutterstock)(צילום: shutterstock)
אא

האיחוד האירופי, שהכריז בעבר על חמאס כארגון טרור, עשוי להודיע בקרוב על צעד דומה שיינקט נגד משמרות המהפכה האיראניות. כך דיווחה היום (חמישי) התקשורת הגרמנית. עד כה נמנע האיחוד מלעשות כן, למרות בקשה של ישראל וארה"ב, בשל העדר פסיקה משפטית באחת ממדינות האיחוד.

השינוי המסתמן מסתמך על החלטה שהתקבלה בבית המשפט המחוזי העליון בדיסלדורף, גרמניה, שפרסם פסק דין בכתב בפרשת ניסיון ההצתה ב-2022 בבית הכנסת בבוכום, ומצא כי "סוכנויות המדינה של איראן" הורו לבצע את המעשה. בעקבות החלטת בית המשפט, משרד החוץ הגרמני הורה לזמן את שגריר איראן לשיחת נזיפה.

סוכנויות הביטחון הגרמניות סיפקו לבית המשפט ראייה לפיה אנשי "כוח קודס" של משמרות המהפכה הורו על הצתת בית הכנסת, ותכננו אותה. משטרת גרמניה סיכלה את המעשה ועצרה מספר חשודים ממוצא איסלאמי. אחד מהם אף הודה כי תודרך על ידי אנשי משמרות המהפכה. שני הוקלט בסתר מקבל הוראות מאיראן.

עוד נקבע בפסק הדין כי "הנאשם המרכזי גם היה מודע לכך שמתקפה כזו יכולה בהחלט להיות האינטרס של רשויות המדינה האיראנית - לעורר את חוסר הביטחון בגרמניה. ההתקפה המתוכננת על בית הכנסת עשויה לגרום לחוסר ביטחון ופחד בקרב האוכלוסייה היהודית, ונועדה גם לזעזע את תחושת הביטחון של האוכלוסייה".

יוש זרקא, סמנכ"ל משרד החוץ לעניינים אסטרטגיים, הגיב להחלטה בציוץ ברשת X, שבו תייג את שרת החוץ של גרמניה, שר החוץ של האיחוד האירופי ג'וזפ בורל ונשיאת הנציבות האירופית אורסולה פון דר ליין. "אין יותר תירוצים. מזמן היה בסיס חוקי לרשום את משמרות המהפכה בתור הטרוריסטים שהם. אבל עכשיו אי אפשר להכחיש יותר שלאיחוד האירופי יש הכוח והחובה לרשום את חוליות המוות האלה כדי להגן על הקהילות היהודיות באירופה", כתב.

תגיות:האיחוד האירופיארגון טרורמשמרות המהפכה האיראניים

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה