חדשות בארץ

מעורר דאגה: 71% מהפלסטינים תומכים במתקפת החמאס

חליל שקאקי, המוגדר כסוקר הפלסטיני הראשי, פרסם כי 70% מהנשאלים טענו כי הם "מרוצים" מתפקוד החמאס במלחמה. לפני כחודש אותו סוקר פרסם כי 68% מהנשאלים הביעו תמיכה בארגון הטרור "גוב האריות"

חמושים בג'נין, בחודש שעבר (צילום: Nasser Ishtayeh/Flash90)חמושים בג'נין, בחודש שעבר (צילום: Nasser Ishtayeh/Flash90)
אא

71% מהפלסטינים השיבו בסקר שנערך בקרבם כי החלטת חמאס לפתוח במלחמה הייתה נכונה והביעו תמיכה בטבח שבוצע ביישובי העוטף. כך דווח היום (חמישי) ברשתות הפלסטיניות. בנוסף, 70% מהנשאלים השיבו הם כי מרוצים מתפקוד החמאס.

עורך הסקר, חליל שקאקי, מוגדר ברשות הפלסטינית כסוקר "הראשי" ולדבריו, הנתונים מצביעים על בנוסף כי 62% מהעזתים תומכים בפתרון שתי המדינות, זאת אחרי שבסקר הקודם 35 אחוזים תמכו בפתרון. בקרב ערביי יהודה ושומרון, 34 אחוזים אמרו כי הם תומכים בפתרון שתי המדינות, כשבסך הכל, 45 אחוזים מהפלסטינים תומכים בפתרון.

שקאקי ציין כי לעומת הסקר האחרון שפורסם בחודש דצמבר, חלה ירידה קלה בתמיכה בחמאס בקרב הפלסטינים, 70% לעומת 72%. לשאלה בדבר תמיכה במלחמה והמשך שלטון החמאס בעזה, השיבו 59% אחוזים כי הם תומכים בסיום המלחמה ועל חמאס להמשיך לשלוט ברצועה, 80% אמרו כי הם מתנגדים לרעיון של שליטה ברצועה על ידי מדינות ערביות.

כזכור, בסקר שפרסם שקאקי לפני כחודש, בהשתתפות פלסטינים מעזה ומהגדה, 77% מהפלסטינים רצו שאבו מאזן יתפטר, 68% תמכו בהקמת קבוצות חמושות כמו "גוב האריות" ו-61% האמינו שתתרחש עוד הסלמה במצב הביטחוני, עד כדי התרחשות של אינתיפאדה שלישית.

תגיות:סקרהרשות הפלסטיניתתמיכה בטרור

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה