חם ברשת

גיא זוארץ כואב: "בנו אוניברסיטה על הקברים שלנו, יימח שמם"

המגיש ביקר בסלוניקי עם אמו, ושיתף בכאב: "בזמן השלטון העות'מני אסור היה לבנות את בתי הכנסת גבוה יותר מהמסגדים של הטורקים"

(צילום: שלומי כהן / פלאש 90)(צילום: שלומי כהן / פלאש 90)
אא

המגיש והשחקן גיא זוארץ יצא בימים האחרונים לטיול שורשים עם אמו בסלוניקי. אחרי שנקלע להפגנה מחוץ למלון, והגיב בשירה עם פסוקים מתהלים, הפעם הוא החליט לשתף מה עבר עליו לאחר שהוא ואמו ביקרו בבית הכנסת המקומי, והבינו מה עברו היהודים במקום.

אתמול (רביעי) הוא שיתף: "הבוקר אנחנו מבקרים בבית הכנסת היחיד שנשאר בסלוניקי מתוך ה-51 שנהרסו, בית הכנסת הגדול בסלוניקי. בזמן השלטון העות'מני אסור היה לבנות את בתי הכנסת יותר גבוהים מהמסגדים של הטורקים. ב-1922 מסתיים השלטון שלהם כאן והיהודים בונים את בית הכנסת הגדול, הכי יפה, הכי גבוה והכי מפואר שאפשר.

"משם המשכנו למוזיאון היהודי של סלוניקי. אתמול סיפרתי לכם על בית הקברות היהודי שהנאצים הרסו, מעל 300 אלף קברים, ועליו בנו היוונים את האוניברסיטה שלהם. יימח שמם, ככה זה נראה אחרי".

זוארץ כתב את הדברים בצל פוסט שפרסם יום קודם לכן, שבו דיווח כי ביקר בארכיון הקהילה היהודית כדי "לגלות פרטים על המשפחה שלנו". הוא הוסיף כי "50 אלף מיהודי סלוניקי הושמדו על ידי הנאצים. אחרי כמה בדיקות גילינו דברים שלא ידענו על סבתא פנינה וההורים שלה".

תגיות ועדכונים:

היו שותפים בזיכוי הרבים הגדול בעולם וקבלו את פרק התהילים האישי שלכם המסוגל לשמירה והגנה. לחצו כאן

הידברות שופס

סט ארכיאולוגיה תנ"כית - הרב זמיר כהן

530לרכישה

מוצרים נוספים

אחת שאלתי 7 - הרב יצחק זילברשטיין

שרשרת ננו אשת חיל ואת עלית על כולנה

אמונה וביטחון - הרב יגאל כהן

ארון הפלא - מושלם לחימום האוכל בשבת

לגימות של השראה - הרב יצחק פנגר

הלכה למעשה - שו"ת בדיני אורח חיים על סדר השולחן ערוך - הרב ירון אשכנזי

לכל המוצרים