חדשות בארץ

סיכול ראשון מאז תחילת הרמדאן: חוסל הרוצח של מאיר תמרי

ארבעה מבוקשים שהיו מעורבים בביצוע פיגועים, בהם רוצחו של תמרי הי"ד, חוסלו בתקיפה אווירית במחנה הפליטים. 11 מיליוני שקלים אותרו בתוך בית החולים שיפא, יועדו למימון המחבלים. שר הביטחון יואב גלנט: "2024 תהיה שנה של מלחמה"

צה"ל בג'נין, ארכיון (צילום: Nasser Ishtayeh/Flash90)צה"ל בג'נין, ארכיון (צילום: Nasser Ishtayeh/Flash90)
אא

(קרדיט: דובר צה"ל )

דובר צה"ל אישר הערב (רביעי) כי הותקפה וחוסלה חוליית מחבלים במחנה הפליטים בג'נין. החיסול, ראשון מאז תחילת הרמדאן, בוצע באמצעות כלי טיס של חיל האוויר.

בין ארבעת המחוסלים נמצא אחמד ברכאת, אשר ביצע את פיגוע הירי בחרמש במאי 2023, בו נרצח מאיר תמרי הי"ד. כמו כן, הותקף מחמד חוואשין, מפקד תשתית הטרור של הג'יהאד האיסלאמי בג׳נין, לצד שני מחבלים נוספים.

מצה"ל והשב"כ נמסר כי "המחבלים שהותקפו קידמו גם בימים אלו פעולות טרור משמעותיות ופיגועים לעבר אזרחי ישראל. השניים עמדו מאחורי ניסיון הכנסת מפגע ללב ישראל, אשר סוכל ב-11.3, והכווינו את פיגוע המטען שבוצע נגד כוחות צה"ל ב-8.3 במהלכו נפצעו שבעה חיילים באזור צומת חומש".

מיליוני שקלים שנועדו לממן מחבלים אותרו בשיפא

דובר צה"ל תא"ל דניאל הגרי התראיין לערוץ הטלוויזיה האמריקני "אל-חורה" בשפה הערבית, והתייחס לפשיטה שערך צה"ל בשיפא. לדבריו, "ראיתי שם 250 מחבלים של חמאס והג'יהאד האיסלאמי שנכנעו והרימו ידיים. הם התחבאו בין החולים והרופאים. עדיין יש מחבלים של חמאס והג'יהאד שמתחבאים בתוך שיפא. אנו נפעל בימים הקרובים כדי לוודא שהטרוריסטים ייכנעו. מצאנו 11 מיליון שקלים לטובת העברת תשלומים לחמאס בתוך בית החולים".

לפי דיווחים ברצועת עזה, שני בני אדם נהרגו בהפצצת האזור של מלון "אל-אמל", מאחורי מתחם בית החולים שיפא. עוד דווח על שישה הרוגים בתקיפה אווירית שכוונה לבית מזרחית לרפיח, ועל שלושה הרוגים בתקיפת מזל"ט בצפון הרצועה.

שר הביטחון יואב גלנט השתתף הבוקר בכנס תוכנית העבודה של משרד הביטחון לשנה הקרובה, ושוחח עם בכירי המשרד על הכיוונים וההיערכות הנדרשת לשנת 2024. גלנט אמר כי "2024 תהיה שנה של מלחמה וגם של ניצחון. אנחנו נדרש אל מול כל האתגרים ונצטרך את כל החיילים שלנו - בסדיר ובמילואים, כל אחד בתורו".

תגיות:ג'ניןחיסול ממוקדמלחמת חרבות ברזל

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה