חדשות בארץ

הצלחה מבצעית: נלכד בעזה מתכנן חטיפתם ורציחתם של שלושת הנערים ביו"ש

כעשור לאחר רציחתם של הנערים נפתלי פרנקל, גיל-עד שער ואייל יפרח הי"ד, כוח צה"ל ולוחמי השב"כ איתרו ועצרו את מחמוד קווסאמה, מתכנן הרצח. הוא נתפס מסתתר במתחם בית החולים שיפא בעזה

שלושת הנערים הי"דשלושת הנערים הי"ד
אא

לוחמי שב"כ וצה"ל עצרו בבית החולים שיפא בעזה את מחמוד קווסאמה, אשר היה מעורב בחטיפה וברצח שלושת הנערים נפתלי פרנקל, גיל-עד שער ואייל יפרח הי"ד, ביוני 2014. כך הותר הערב (רביעי) לפרסום.

קוואסמה נחשב בכיר בחמאס, וממקום מושבו בעזה היה אחראי להכוונת חוליית המחבלים שביצעה את החטיפה. בראש החוליה עמד אחיו חוסאם, ויחד עימו פעלו מרוואן קוואסמה, שחטף את הנערים יחד עם חברו עמר אבו עיישה. מחמוד אף דאג למימון המחבלים וארגון התשתית המבצעית לפיגוע. בין היתר בהשגת מכוניות עם לוחיות זיהוי צהובות, אמצעי לחימה שונים, בתי מסתור שהוכנו מראש ועוד.

מחמוד קוואסמה ריצה בעבר מאסר בכלא הישראלי עקב פעילותו בחמאס ומעורבות בפיגועים. הוא גורש לרצועת עזה במסגרת "עסקת שליט", ומשם עסק בהכוונת פעילות טרור של חמאס בשטחי יו"ש, כולל מספר פיגועי ירי שבוצעו בשנים האחרונות.

בהודעת שב"כ וצה"ל נמסר כי קוואסמה הועבר להמשך חקירת שב"כ בישראל: "שב"כ וצה"ל ימשיכו לפעול נגד אלו שפגעו, חטפו ורצחו אזרחים ישראלים, גם בחלוף השנים".

כזכור, גופותיהם של אייל, גיל-עד ונפתלי הי"ד נמצאו קבורות בחלקת אדמה שנקנתה על ידי משפחתם של מחמוד וחוסאם זמן לא רב לפני חטיפתם הנערים. חוסאם נעצר כאשר תכנן להימלט מאזור ירושלים לירדן באמצעות דרכון מזויף.

ב-23 בספטמבר 2014, בפעילות משותפת של צה"ל, הימ"מ והשב"כ, חוסלו שני הרוצחים בחברון. השב"כ איתר אותם במרתף של נגרייה בעיר, כיתר את הבית עם לוחמי ימ"מ, ואחרי שהמבוקשים סירבו להיכנע וירו לעבר הכוחות, לוחמי הימ"מ השיבו באש וחיסלו אותם.

בת גלים ואופיר שער, הוריו של גיל-עד, הגיבו לתפיסתו של קוואסמה: "אחרי עשור מאז אובדן בננו היקר, הצדק סופו לצאת לאור וחיילי צה"ל הגיבורים וכל כוחות הביטחון עושים זאת בגבורה".

תגיות:מחמוד קוואסמהרצח שלושת הנערים

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה