חדשות בארץ

"בורות, אפליה": תגובות זועמות על עיריית תל אביב שתאסור דוכני תפילין

ראש עיריית תל אביב ערך הסכם עם מרצ לפיו הוא לא יאפשר "כפייה דתית", אלא שעל הדרך הוא יגרום נזק לציבור שלם. יו"ר נעם, אבי מעוז: "מייצרים פחד ושנאה כלפי היהדות". קורין גדעון: "קיבלתי עצבים"

דוכן תפילין (הידברות)דוכן תפילין (הידברות)
אא

ראש עיריית תל אביב, רון חולדאי, החל קדנציה נוספת בתפקיד – אלא שסערה חדשה סביב הרכבת הקואליציה שלו מסעירה את המועצה.

העיתונאי עמית סגל דיווח אתמול (שלישי) כי לפי הסכם קואליציוני שנחתם בין עיריית תל אביב למפלגת מרצ, העירייה לא תאפשר מה שהיא מכנה "כפייה דתית", אירוע שמתקיים בהפרדה של נשים או אפליה מגזרית. לפי סגל, סוכם על "החמרת האכיפה על דוכני הנחת תפילין" מחוץ לבתי ספר, ומי שיפתח כזה – ייקנס.

חולדאי הסביר כי מדובר בבסיס חשוב לקראת הקמת קואליציה, אבל מתעלם מהדבר הכי חשוב – החשיבות של הפעלת הדוכנים כלפי קהילה שלמה, מה שיכול לייצר אפליה לרעה עבור אלה שכן רוצים להניח תפילין. ראש העירייה אמר כי "כולנו מאוחדים במשימה לשמור על תל אביב כתל אביב, על ערכיה ועל השירות הניתן בה לכל אזרח ומבקר. נמשיך לפעול להקמת קואליציה רחבה ככל האפשר, בה מוזמן לקחת חלק כל מי שמסכים עם העקרונות הליברליים של תל אביב-יפו, ואשר בה יינתן מקום לכל סיעות המועצה, המייצגות את מגוון התושבים והתושבות של העיר".

מי שפחות התחבר לדברים של חולדאי הוא יו"ר מפלגת נעם, אבי מעוז. "אירועי יום הכיפורים בהם לא אפשרו ליהודים להתפלל ברחובות תל אביב ומלחמת שמחת תורה לא מפריעות לרון חולדאי ולחבריו לקואליציה בעיריית תל אביב להמשיך ולרמוס את ערכי היהדות וקדושת התורה", הוא צייץ הלילה. "הם ממשיכים לייצר שיח של פחד ושנאה כלפי היהדות שהיא שורש הזכות שלנו להתקיים כעם יהודי בארצנו. כאילו לא למדנו כלום, אבל עם ישראל חכם ומכיר במחויבות לשמירה על הזהות והמסורת כדי להמשיך ולהתקיים בארצנו בביטחון ובחופשיות. מפלגת נעם בראשותי תפעל בכל כוחה כדי לשמור על הזהות היהודית לאומית גם בתל אביב ולא תאפשר אכיפה סלקטיבית של חוקי עזר עירוניים".

גם בקרב המפורסמים, היה מי שהגיב נגד ההחלטה של חולדאי. המנחה קורין, גדעון שנשואה לאדם ממשפחה חרדית, כינתה את ההחלטה כ"בורות" ושיתפה את 400 אלף עוקביה כי "חילונים שמפחדים שהילדים שלהם יחשפו להנחת תפילין ויחזרו בתשובה הם בדיוק, אבל בדיוק, כמו חרדים שמפחדים שהילדים שלהם יתגייסו ויעזבו את הדת".

גדעון כבר הביעה את זעמה בעבר בעקבות החלטות לאסור הצבת דוכני תפילין. היא הסבירה כי זו אפליה ובאחת הפעמים כתבה: "קיבלתי עצבים והייתי חייבת לפרוק. אני שומעת את סגן ראש עיריית תל אביב שמדבר על זה שהם אוסרים על דוכנים לעמוד מחוץ לבתי ספר. איזה דוכנים?! דוכני תפילין של חסידות חב"ד הנפלאה שעוסקת באהבת ישראל. הם לא מוכנים שהם יעמדו עם התפילין שלהם. מה יקרה לילדים? מה רע בזה שהם יחשפו לתכנים האלה? לא מבינה".

תגיות:תפיליןקורין גדעוןאבי מעוזדוכני התפילין

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה