חדשות בארץ

ראש השב"כ לשעבר: "רעיון שתי המדינות מסוכן ביטחונית ואסטרטגית"

יורם כהן נשא דברים בכנס בשדרות והתייחס ללחץ הבינלאומי החותר להכרה במדינה פלסטינית. על האיומים ביו"ש: "צה״ל יידרש להגדיל את פעילות הביטחון השוטף הן בגבולות והן ביישובים, הנמצאים תחת איום"

יורם כהן (צילום: Miriam Alster/FLASH90)יורם כהן (צילום: Miriam Alster/FLASH90)
אא

ראש השב"כ לשעבר, יורם כהן, נשא היום (שלישי) דברים במהלך ועידת "מקור ראשון" ומכון "תכלית למדיניות ישראלית - 'חברה וביטחון – פנינו לאן?". במהלך דבריו התייחס כהן לאיומים על ישראל וללחץ הבינלאומי להכרה במדינה פלסטינית ולפתרון של שתי מדינות.

לדברי כהן, "צה"ל יידרש להגדיל את פעילות הביטחון השוטף הן בגבולות והן ביישובים, הנמצאים תחת איום. לצורך כך יידרש סד"כ גדול יותר של חיילי הסדיר והמילואים. ראוי שהממשלה והכנסת יבינו את גודל השעה והצורך הקריטי ויקדמו לאלתר חוק המחייב שותפות בנטל, מכל אזרחי ישראל, שיוצבו במסגרות צה"ליות ואזרחיות שיוגדרו על ידי המדינה".

על רעיון שתי המדינות לשני עמים אמר כהן כי "זה מסוכן ביטחונית ואסטרטגית לישראל. מחד נוכחנו לתשתית המפלצתית שהתפתחה בשנים שלאחר יציאת ישראל מרצועת עזה ולאכזריותה. מאידך התוודענו לאורך השנים, לחולשה הכרונית של הרשות הפלסטינית ביו"ש בתחומים שונים ובמיוחד בהיעדר משילות בערים ובמחנות הפליטים הפלסטיניים, והעדר נכונות ויכולת למאבק אפקטיבי בטרור. גם הרעיון של הידרדרות מחוסר מעש למציאות של 'מדינה אחת' מסוכן לא פחות, לאינטרסים הלאומיים של מדינת ישראל".

כהן הוסיף כי לשיטתו יש "לבצע צעדים מחושבים לניתוק מקסימלי מרצועת עזה ולהפרדות פונקציונאלית בהדרגה מהפלסטינים ביהודה ושומרון, תוך הגדרת יעד מקסימלי עתידי בדמות 'אוטונומיה פלוס'. כלומר שלטון פלסטיני מוגבל, המפורז ביטחונית בעזה וביו'ש. הסטטוס קוו בירושלים, ביישובים הישראליים ביו"ש ומאפייני הפעילות הביטחונית יישמרו בשיטה הישראלית הנהוגה היום, גם בעתיד הנראה לעין".

תגיות:מדינה פלסטיניתיורם כהן

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה