חדשות בעולם

הביון הגרמני: עצרנו אנשי דאע"ש שתכננו פיגוע בפרלמנט השבדי

גורמי הביטחון בגרמניה עצרו שני אזרחי אפגניסטן שזוהו כפעילי דאע"ש והודו בחקירתם כי היו בדרכם לשבדיה, שם תכננו פיגוע נקמה על ביזוי הקוראן בשבדיה בשנה שעברה

שטוקהולם, בירת שבדיה (צילום: Doron Horowitz/Flash90)שטוקהולם, בירת שבדיה (צילום: Doron Horowitz/Flash90)
אא

שירות הביון הגרמני הודיע היום (שלישי) כי עצר שני אזרחי אפגניסטן בחשד שהשתייכו לדאע"ש, ותכננו לבצע מתקפת טרור בפרלמנט של שבדיה.

התקשורת בגרמניה דיווחה, בהסתמך על הודעה של התביעה הפדרלית, כי שני המחבלים נעצרו בעיר גירה שבמזרח גרמניה. החוקרים גילו כי השניים הצטרפו ל"דאע"ש-חורסאן", הסניף האפגני של ארגון הטרור "המדינה האיסלאמית", בשנת 2023, ומאז אספו תרומות בסך כ-2,000 אירו עבור הארגון.

מהחקירה עלה כי השניים תכננו לרצוח שוטרים ואנשים אחרים תוך שימוש בנשק באזור הפרלמנט השבדי. הם הספיקו לערוך חיפושים על אזור הפעולה ברשת, וניסו שוב ושוב להשיג נשק לקראתה, אך ללא הצלחה. בחקירתם סיפור השניים כי תכננו את הפיגוע כנקמה על "אירועי חילול הקוראן בשבדיה בשנה שעברה".

כזכור, במהלך השנה שעברה אירעו בשבדיה מספר אירועים שבהם פעילים נגד האיסלאם ביזו את הקוראן על ידי הצתתו, הטחתו בקרקע ודריכה עליו. ממשלת שבדיה גינתה את המעשים, אולם הדגישה כי במדינה יש חופש ביטוי שאינו מאפשר פעולה נגד אותם פעילים חברתיים שביזו את הקוראן. בעולם המוסלמי הגיבו בהפגנות זעם והמונים פרצו לשגרירות שבדיה בעיראק ואיימו בנקמה. באוקטובר האחרון, שבוע אחרי מתקפת הטרור של חמאס בישראל, ביצע מחבל מדאע"ש פיגוע ירי במרכז בריסל שבבלגיה, שבו רצח שני אוהדי כדורגל שבדים שבאו למשחק של נבחרתם נגד בלגיה.

תגיות:שבדיהסיכול טרור

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה