חדשות בארץ

אביו של החלל החטוף: "את הגופה שלך אין. אבל את דמך יש. לכן, החלטנו להרכין לך ראש"

הרב דורון פרץ ספד לבנו, דניאל הי"ד, שהוכרז חלל חטוף בידי ארגון טרור, בהלוויה שקיימה המשפחה בבית העלמין בהר הרצל. מפקדו של החלל: "נלחמת כמו גיבור, בתנאים לא פשוטים. אני מצדיע לך"

הלוויית דניאל פרץ הי"ד (צילום: Chaim Goldberg/Flash90)הלוויית דניאל פרץ הי"ד (צילום: Chaim Goldberg/Flash90)
אא

בבית העלמין בהר הרצל בירושלים נערכה אחר הצהריים (שני) הלווייתו של סרן דניאל פרץ הי"ד, קצין צה"ל שנחטף במהלך הקרבות ביישובי העוטף על ידי מחבלי חמאס, ואמש הותר לפרסום כי נרצח והוגדר חלל צה"ל חטוף בידי ארגון טרור.

משפחתו החליטה לקיים הלוויה ולשבת שבעה בביתה ביישוב יד בנימין. לפני ההלוויה ליוו מאות בני אדם את המשפחה מביתה, כשהם מניפים דגלי ישראל.

הרב דורון פרץ, אביו של דניאל ויו"ר תנועת המזרחי העולמי אמר: "דניאל, אמא ואני, חשבנו הבוקר איך אחרי 163 ימי סבל, איך אפשר לעבור את ההלוויה הזו. אבל החלטנו שאפשר. הצלחנו לחתן את יהונתן וגליה, שהיה פצוע, עשרה ימים אחרי היעדרותך. איך עשינו את זה? החלטנו שזה היום של יהונתן והחלטנו להתמקד במה שיש ולא במה שאין. גם היום, אמא ואני החלטנו, שאנחנו מתמקדים במה שיש לנו. לכבד אותך, בננו האהוב גיבור ישראל. לא להתמקד בשכול ובאובדן - יש לנו את כל החיים להתמודד עם זה. גם את הגופה שלך אין. אבל את דמך בננו דניאל יש. הרבה דם. לכן, החלטנו להצדיע לך, להרכין לך ראש, לכבד את מסירות הנפש של בננו האהוב".

הרב פרץ ציטט את דבריו של האדמו"ר מרוז'ין שאמר כי "לא ההורים בוחרים את הילד, אלא הילד בוחר את ההורים" ואמר, "תודה שבחרת בנו. אתה לימדת את אמא ואותי מה זה להיות הורים. דניאל, לימדת אותנו מה זה כוח רצון. אם היה דבר שלא רצית לעשות שום דבר לא יכול לגרום לך לעשות, אבל אם היה דבר שרצית לעשות, שום דבר לא יכול היה למנוע בעדך".

אחותו של דניאל, שירה, סיפרה בדמעות על הימים הקשים שבהם נעה המשפחה בין תקווה לייאוש וחיכתה לאות חיים מדניאל. "ברגע שהצבא סיפר לנו את החדשות הרעות ירדה לי אבן מהלב. ידעתי שבמשך כל הימים היית איתנו ושמרת עלינו. ראית מלמעלה את החתונה של יהונתן. שמעת כל שיחה שהעברתי עליך והיית שם. ברגעים האלה אני כל כך גאה להיות אחותך. שזכיתי להכיר אותך ולקרוא לך אחי הגיבור. בכל יום שעובר אחשוב על אחי הגיבור המדהים שמסר את נפשו על קדושת העם והארץ".

מפקדו של החלל ספד לו: "אנחנו המומים וכואבים את נפילתך. צה"ל נלחם מול האויב ועומד על המשמר. ביניהם לוחמי חטיבה 7 כולה, הנלחמת בעזה ומובילה קרבות קשים בנחישות. בתפקידך האחרון היית מפקד צוות. ביצעת את בתפקיד בדיוק האופייני לך. דאגת לחבריך ולפקודיך, הפגנת כבוד לכולם, היית לחבריך כאח, בחרת להוביל מתוך שליחות. ב-7 באוקטובר נלחמת כמו גיבור, בתנאים לא פשוטים. אני מצדיע לך".

 

תגיות:חלל צה"לדניאל פרץמלחמת חרבות ברזל

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה