חדשות בעולם

עיתונאי לבנוני גרם לסערה: "נסראללה הושפל, הצבא הישראלי מנצח"

טוני בולוס אמר בראיון כי לארגון הטרור חיזבאללה נגרם נזק גדול: "הארגון צריך לזקוף לעצמו ניצחון, אפילו אם זה ניצחון דמיוני. הוא הובס"

(צילום: shutterstock)(צילום: shutterstock)
אא

בזמן שצה"ל נכנס לעומק לבנון בניסיון לתקוף מטרות חיזבאללה ולסכל את הירי של מאות רקטות לעבר יישובי הצפון, כלי התקשורת בלבנון ממשיכים לעסוק בזווית של אזרחי המדינה, שמתנגדים למלחמה כוללת.

העיתונאי הלבנוני, טוני בולוס, אמר אתמול (רביעי) בערוץ טלוויזיה סעודי כי לבנון מובסת וגרם לסערה בעולם הערבי. "התוצאות שנגרמו בחמישה החודשים האחרונים הוכיחו שחיזבאללה אינו מסוגל לנהל מערכה צבאית מול ישראל. לחיזבאללה נגרם נזק צבאי גדול, דבר שגורם נחת לישראל ורוח כדי להמשיך במלחמה הזאת, ולא תהיה לה בעיה להאריך את המלחמה הזאת אפילו בעוד כמה חודשים", אמר בולוס והוסיף: "הדבר הזה מרגיע את ישראל, בנוסף לעובדה שלא נגרמו לה הפסדים בצפון. בהתאם לדיווחים הזרים מדובר רק על עשרות הרוגים מהצבא הישראלי בחזית הצפונית, מול 250 הרוגים מאנשי חיזבאללה".

"במאזן הצבאי ישראל מנצחת בגדול את חיזבאללה שנגרמו לו הפסדים, חיזבאללה מסובך במלחמה הזאת מכיוון שהוא לא יכול לסגת אחורה, גם אם הפעולות מצד הארגון יופסקו, ישראל לא מתכוונת להפסיק את פעולותיה", הוסיף העיתונאי. "גם אם הפעולות יופסקו, זה ייחשב עבורם כתבוסה, לכן הם מנסים לקשור את גורלם עם הנעשה בעזה שמא הלחצים האמריקנים יניבו תוצאות כלשהן לישראל".

בהמשך הוא הסביר כי על חיזבאללה לצאת בראש מורם ולסיים את המלחמה הזאת. "הארגון צריך לזקוף לעצמו ניצחון, אפילו אם זה ניצחון דמיוני, כדי לנצל זאת בזירה הפוליטית. חיזבאללה מודע היטב לתוצאות הצבאיות ולתבוסתו במלחמה הזאת, אך הוא יכול להשקיע בתוצאות האלו בזירה הפוליטית, אם זה דרך איראן או דרך הלחצים של וושינגטון על ישראל לקבל משהו בתמורה. מבחינה צבאית חיזבאללה הובס", סיכם.

כזכור, גם האזרחים בלבנון מודאגים ובימים האחרונים הם פונים למנהיג חיזבאללה חסן נסראללה ודורשים שלא לצאת למערכה רחבה מול ישראל. האזרחים החליטו לקחת את זה צעד אחד קדימה ויצאו בקמפיין להפסקת העימות בין חיזבאללה לצה"ל, תוך שהם מקנחים בהאשטאג שהפך לסמל המחאה שלהם: "#לבנון_לא_רוצה_מלחמה".

בסרטון שהופץ אתמול (שני) ברשתות החברתיות נכתב כי "לבנון לא רוצה מלחמה כדי שלא יחזור הכאב, ההרס והעוני, כדי שלא נאבד דורות שלמים. ועל מנת שלא יטבע גן העדן של המזרח בתוך פחד, חושך ועצב - לבנון לא רוצה מלחמה". בנוסף, פורסמה קריקטורה של מנהיג חיזבאללה נסראללה כשהוא פוגע בארצו.

תגיות:לבנוןנסראללה

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה