חדשות בעולם

בית הנבחרים האמריקני: יש לאסור את השימוש בטיקטוק

הצעת החוק לאיסור כלל ארצי על שימוש באפליקציה עברה בבית הנבחרים האמריקני ברוב של 352 מול 62 מתנגדים. כעת נדרש אישור הסנאט כדי שהחוק ייכנס לתוקף. הנימוק: יש חשש כי החברה המנהלת את טיקטוק מספקת לממשלת סין נתונים על אזרחי ארה"ב

בית הנבחרים האמריקני (צילום: Arie Leib Abrams/Flash90)בית הנבחרים האמריקני (צילום: Arie Leib Abrams/Flash90)
אא

הסנאט בארה"ב יחל היום (חמישי) לדון בהצעת חוק לאיסור השימוש בטיקטוק ברחבי ארה"ב. זאת, לאחר שבית הנבחרים האמריקני אישר אתמול את ההצעה לאיסור כלל ארצי על פעילות האפליקציה. הצעת החוק התקבלה ברוב דו-מפלגתי של 352 תומכים מול 62 מתנגדים, מהם 50 דמוקרטים ו-15 רפובליקנים. כעת נדרש אישור הסנאט כדי שהחוק ייכנס לתוקף.

טיקטוק, לה יותר מ-170 מיליון משתמשים אמריקנים, היא חברה בבעלות מלאה של חברת הטכנולוגיה הסינית ByteDance, הקשורה לממשלת סין. הקונגרס חושש כי ByteDance תספק לממשלת סין, או אולי כבר מספקת, גישה לנתונים של משתמשים אמריקנים. כמו כן הובע חשש כי שירות הביון הסיני עושה שימוש בפלטפורמה לצורכי ריגול בארה"ב.

הסנאט עשוי לעצור את המשך החקיקה, אם החברה הסינית תצהיר כי היא מוכרת את חברת הבת שלה בארה"ב לידיים אמריקניות. פרשנים אמריקנים ציינו כי מרבית הצעירים בארה"ב הביעו את דעתם נגד החלטת בית הנבחרים. החברה הסינית הגיבה על ההחלטה וציינה כי מדובר באקט של "הפחדה המונית". הסינים הוסיפו כי מדובר בפגיעה בחופש הביטוי, וכי האיסור ישפיע לרעה גם על חברות בארה"ב.

הסינים ציטטו פוסט שפרסם השבוע הנשיא לשעבר דונלד טראמפ, לפיו הוא מתנגד לאיסור השימוש בטיקטוק. טראמפ טען כי במידה והחוק יעבור, הנהנית העיקרית תהיה פייסבוק, אותה הוא מגדיר כ"אויבת האומה". לדבריו, "יש דברים טובים וגם רעים בטיקטוק, ויש אותה בעיה עם פייסבוק ועם חברות אחרות".

תגיות:ארה"בבית הנבחריםטיקטוק

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה