חדשות בארץ

איטליה סירבה להסגיר מחבל לישראל: "יש חשש שיסבול מיחס אכזרי"

שלשום התירה משטרת איטליה לפרסום כי נחשפה חולייה של אנשי "גדודי חללי אל אקצא", שתכננה לבצע פיגוע נגד יהודים ברומא. ישראל, שמסרה את המידע שהובילה למעצר, הגישה בקשת הסגרה. בית המשפט העליון באיטליה סירב לאשרה

רומא, איטליה (צילום: Gili Yaari/Flash90)רומא, איטליה (צילום: Gili Yaari/Flash90)
אא

בית משפט העליון לערעורים בעיר ל'קווילה שבמרכז איטליה סירב היום (רביעי) לאפשר את הסגרתו לישראל של הפלסטיני ענאן יאיש. ישראל דרשה את הסגרתו עקב מעורבותו בפעילות טרור בישראל ובמדינות אירופה. בית המשפט האיטלקי קבע כי אם יוסגר, ישנו חשש "שיסבול בישראל מיחס אכזרי, בלתי-אנושי או משפיל". כך דיווחה סוכנות הידיעות הצרפתית AFP, העוקבת אחר הפרשה. 

כזכור, משטרת רומא התירה שלשום לפרסום כי בעקבות מידע מודיעיני שהועבר על ידי ישראל, נעצרו לפני כחודשיים בעיר ל'אקווילה שלושה גברים ממוצא פלסטיני, אשר נכנסו לאיטליה לפני מספר שנים כפליטים. השלושה חשודים בהשתייכות ל"גדודי טול כרם" - שלוחה של גדוד "חללי אל אקצא" של חמאס, ארגון שהאיחוד האירופי הגדיר אותו כארגון טרור.

על פי הודעת משטרת איטליה, העצורים תכננו פיגועי התאבדות נגד מטרות אזרחיות ויהודיות. שר הפנים האיטלקי, מתאו סלביני, עדכן כי הפרקליטות מטפלת במעצרם והם נכלאו להמשך חקירה. הפרקליטות האיטלקית הודיעה כי נשקלת אפשרות להסגירם לישראל, שהיא זו שמסרה מידע מודיעיני עליהם מאחר והם בעלי עבר של מעורבות בפיגוע ביו"ש. ישראל דיווחה לאיטלקים כי השלושה תכננו לבצע פיגועים במדינות נוספות באירופה.

אמש נערך הדיון לבקשת ישראל להסגיר יאיש, מי שהוגדר כראש החולייה, אך שופטי בית המשפט האיטלקי, דחו כאמור את הבקשה.

תגיות:איטליההסגרת מחבלסיכול טרור

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה