חדשות בארץ

ממשלת דרום אפריקה: "אזרחינו, הנלחמים עבור ישראל, ייעצרו עם שובם למדינתנו"

משרד החוץ הדרום אפריקני פרסם הודעה לפיה כל מי שעזב את המדינה, או מתגורר בישראל ומחזיק באזרחות דרום אפריקה, ונלחם במסגרת צה"ל בעזה, ייעצר ויישפט

דגל דרום אפריקה בבית לחם (צילום: Wisam Hashlamoun/Flash90)דגל דרום אפריקה בבית לחם (צילום: Wisam Hashlamoun/Flash90)
אא

שרת החוץ של דרום אפריקה, נאלדי פנדור, המובילה את תביעתה של מדינתה נגד ישראל בבית הדין הבינלאומי לצדק בהאג, הודיעה היום (רביעי) כי אזרחי דרום אפריקה, שנלחמים בצה"ל, ייעצרו כשיחזרו למדינה. כך דווח ב-YNET.

בנאום שנשאה בארצה אמרה פנדור: "כבר פרסמתי הצהרה שמזהירה את מי שדרום אפריקני ונלחם לצד, או בצה"ל, אנחנו מוכנים - כשתבואו הביתה אנחנו הולכים לעצור אתכם". שרת החוץ הדרום אפריקנית הזכירה בנאומה גם את העובדה שחברת אל על עצרה את טיסותיה לדרום אפריקה. לדבריה, "אתם צריכים להגיד תודה אל על - להתראות. אל תזמינו אצלם טיסות. הם מפסיקים את הטיסות כי אין להם נוסעים מכאן". היא קראה לאזרחי דרום אפריקה "להיות אקטיביסטים", ולהפגין נגד ישראל, גם מול שגרירויות של מדינות התומכות בישראל. לדבריה, על השלט צריך לכתוב שישראל מבצעת רצח עם.

בנוסף, בהודעת משרד החוץ הדרום אפריקני נכתב: "ממשלת דרום אפריקה מודאגת מאוד מהדיווחים כי כמה אזרחי דרום אפריקה ותושבי קבע הצטרפו, או שוקלים להצטרף, לצה"ל במלחמה בעזה ובשאר השטחים הפלסטיניים הכבושים. פעולה כזו עלולה לתרום להפרת החוק הבינלאומי ולביצוע פשעים בינלאומיים נוספים ולהגשת תביעה נגדם בדרום אפריקה". בהודעה הוסבר כי "כל מי שמעוניין להתגייס לצה"ל צריך לבקש אישור מיוחד. כל אדם המצטרף לצה"ל ללא האישור הנדרש מפר את החוק וניתן להעמידו לדין. על אזרחי דרום אפריקה להיות מודעים לתוצאות של הצטרפות לצה"ל".

כזכור, דרום אפריקה הגישה את התביעה נגד ישראל לבית הדין בהאג. חלק מהצווים שביקשה התקבלו בבית הדין, אך בהאג לא הורו על עצירת המלחמה כפי שדרשו הדרום אפריקנים. בשבוע שעבר הגישה דרום אפריקה בקשה דחופה לבית הדין, שבה טענה כי נאלצה לחזור לבית המשפט לאור "העובדות החדשות והשינויים במצב בעזה, במיוחד הרעב הנרחב שנגרם על ידי ההפרות הבוטות המתמשכות של אמנת הג'נוסייד על-ידי ישראל". בית הדין טרם נעתר לבקשה להוציא צווים חדשים או לקיים דיון.

ח"כ יוליה מלינובסקי (ישראל ביתנו) הגיבה לאיום שרת החוץ של דרום אפריקה לעצור את אזרחיה שמשרתים בצה"ל: "למה משרד החוץ שותק? למה עדיין יש לנו יחסים דיפלומטים עם דרום אפריקה? אחרי כל מה שהיה בהאג, עכשיו הם מאיימים לעצור אזרחים עם אזרחות כפולה שמשרתים בצה"ל. מדובר במדרון חלקלק שיכול להשפיע על מדינות אחרות".

תגיות:צה"לדרום אפריקהמלחמת חרבות ברזל

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה