חדשות בארץ

מחבל חמאס חוסל בלבנון – 2 נוספים בעוטף ירושלים

מפקד בגדודי החמאס בדרום לבנון חוסל בפאתי צור. חולייה בת 5 מחבלים זוהתה ליד גבעת זאב, שני מחבלים נהרגו. כוחות מג"ב הותקפו בשועפט, אחד הלוחמים ירה לעבר חשוד שלפי המשטרה סיכן את הכוחות

הפעילות הביטחונית, הלילה (צילום: דובר צה"ל)הפעילות הביטחונית, הלילה (צילום: דובר צה"ל)
אא

(צילום: דובר צה"ל)

צה"ל חיסל היום (רביעי) בדרום לבנון את האדי מוצטפא, מחבל המשתייך לזרוע הצבאית של חמאס בלבנון. על פי דיווח בתקשורת הלבנונית מוצטפא חוסל בתקיפה מן האוויר, בשעה שנסע ברכב בפאתי העיר צור.

דובר צה"ל אישר את החיסול ומסר כי "כלי טיס תקף באזור צור שבשטח לבנון את המחבל האדי עלי מוצטפא, פעיל מרכזי בארגון הטרור חמאס השייך למרחב החוץ של הארגון. האדי עסק בהכוונת חוליות ופעילויות טרור בשטח וכן קידם פיגועים נגד יעדים ישראליים ויהודים במדינות שונות ברחבי העולם. בנוסף שימש כפעיל מוביל במחלקת הבינוי של הארגון שהייתה ברשות סמיר פנדי, ממקורביו של צאלח אל ערורי שחוסל יחד עימו".

קודם לכן זוהו שיגורים מדרום לבנון לעבר רמת הגולן. שתי רקטות נפלו בשטחים פתוחים ולא דווח על נזק או נפגעים. בתגובה, מטוסי צה"ל תקפו מטרות של חיזבאללה בדרום לבנון.

 

מחבלים חוסלו בעוטף ירושלים – בן 13 נורה בהפגנות סדר אלימות במזרח העיר

חולייה בת 5 מחבלים זוהתה הלילה ליד גבעת זאב ורמות, הלוחמים ביצעו ירי לאחר שהושלכו לעברם בקבוקי תבערה. שני מחבלים נהרגו. גורמים במשטרה ציינו כי חברי החולייה זוהו באותו ציר גם יום קודם לכן, משליכים בקבוקי תבערה לעבר כלי רכב.

בנוסף, במהלך הפרת סדר אלימה במחנה הפליטים שועפאט בוצע ירי בודד של לוחם מג"ב לעבר חשוד שסיכן את הכוחות, לאחר שירה לעברם זיקוקים בכינון ישיר. החשוד הועבר לבית החולים הדסה הר הצופים, שם נקבע מותו. הוא זוהה כנער בן 13. הפלסטינים טוענים כי הנער לא סיכן את הכוחות. בהתאם לנוהל, המחלקה לחקירת שוטרים זימנה את השוטר לחקירה.

 

במשטרה ציינו כי "כוחות גלויים וסמויים של משמר הגבול פעלו במקום בעקבות הפרות סדר אלימות שהתרחשו, במהלכן הושלכו בקבוקי תבערה ומטען לעבר הכוחות". השר לביטחון לאומי, איתמר בן גביר, הגיב על חקירת המחלקה לחקירות שוטרים: "אני מגבה את לוחמי מג"ב שמסכנים חייהם מול עשרות פורעים ערבים. אני מצדיע ללוחם שהרג את המחבל שניסה לירות לעברו ולעבר הכוחות זיקוקים".

על הירי ליד גבעת זאב אמר בן גביר: "חמישה מחבלים הבעירו בקבוקי תבערה והתכוונו להשליכם לעבר נהגים בכביש 436 ולסכן את חייהם של אזרחים. לוחמי מג"ב שהיו ערוכים ופרוסים באזור ביצעו ירי לעברם - סיכלו ונטרלו את המחבלים בירי. אני מגבה את הלוחמים גיבוי מוחלט. מי שיסכן את אזרחי ישראל ואת כוחות הביטחון מסכן את חייו".

 

(צילום: דובר צה"ל)

מחבל נורה במהלך מעצר מבוקשים בשכם

כוחות צה"ל, בשיתוף השב"כ ומג"ב פעלו הלילה למעצר מבוקשים ביו"ש. במהלך הפעילות באזור ג'נין הלוחמים ירו לעבר חמושים שזוהו במרחב וירו לעבר הכוח, זוהו פגיעות. הפלסטינים דיווחו על הרוג כתוצאה מירי צה"ל. מבוקש אחד נעצר.

בבית אומר שבעציון עצרו הלוחמים שלושה מבוקשים והחרימו אמצעי לחימה. בסך הכל נעצרו שבעה מבוקשים וכן הושמדו מטענים שהוטמנו מתחת לצירים והוחרמו אמצעי לחימה. המבוקשים שנעצרו הועברו להמשך חקירת כוחות הביטחון, אין נפגעים לכוחותינו.

 

עד כה נעצרו מתחילת המלחמה כ-3,500 מבוקשים ברחבי אוגדת יהודה ושומרון וחטיבת הבקעה והעמקים, מעל 1,500 מהם משויכים לארגון הטרור חמאס.

תגיות:לבנוןיו"שחיסול ממוקד

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה