חדשות בעולם

הפריימריז בארה"ב: ביידן וטראמפ יתמודדו בקרב חוזר על הנשיאות

נשיא ארה"ב ג'ו ביידן והנשיא לשעבר דונלד טראמפ זכו במספר הצירים הנדרש. ביולי הקרוב הוועידות המפלגתיות יכריזו עליהם רשמית כמועמדים מטעמן

ביידן וטראמפ (צילום: shutterstock)ביידן וטראמפ (צילום: shutterstock)
אא

נשיא ארצות הברית ג'ו ביידן, וקודמו בתפקיד דונלד טראמפ, זכו הלילה (בין שלישי לרביעי) בפריימריז שקיימו הדמוקרטים והרפובליקנים בשלוש מדינות נוספות בארה"ב.

בתום ספירת הקולות, וחיבורן לתוצאות ב-22 המדינות שהצביעו בחודשיים האחרונים, נקבע כי השניים זכו במספר הצירים הנדרש על מנת לזכות במועמדות לנשיאות. הוועידות תתכנסנה בחודש יולי ואז יוכרזו המועמדים באופן רשמי, לקראת הבחירות לנשיאות שיתקיימו ב-5 בנובמבר. מדובר בקרב חוזר של הבחירות שנערכו ב-2020, שבהן זכה ביידן.

הנשיא המכהן, בן ה-81, זכה הלילה בפריימריז הדמוקרטיים במיסיסיפי, וושינגטון וג׳ורג׳יה, בעוד טראמפ, שיהיה בן 78 ביוני, ניצח גם הוא בפריימריז הרפובליקניים במדינות אלו.

ביידן נזקק להגיע ל-1,968 צירים ועבר מספר זה כשהגיע ל-2,099 צירים. הנשיא האמריקני גבר על יריבו, הסנאטור דין פיליפס. אחרי שהבטיח את מועמדתו אמר ביידן: "האם אתם מוכנים להגן על הדמוקרטיה שלנו? זה הזמן לבחור, בואו נבחר באמריקה. דונלד טראמפ מנהל מסע של טינה, נקמה ותגמול שמאיים על עצם הרעיון של אמריקה. הוא מהלל דיקטטורים ומתחייב להפוך לכזה בעצמו ביום הראשון לכהונתו. הוא מבקש לקבור את האמת של 6 בינואר בכך שהוא נשבע לחון את המתקוממים שהניחו פגיון בגרונה של הדמוקרטיה האמריקנית". ביידן התייחס בכך למהומות שפרצו בקרב תומכי טראמפ לאחר ההפסד לביידן בבחירות הקודמות.

טראמפ, מצידו, נזקק ל-1,215 צירים והגיע הלילה ל-1,228. לפני שבוע פרשה יריבתו, ניקי היילי, והוא נותר לבדו במרוץ. למרות פרישתה, היא זכתה הלילה ב-15 אחוזים מסך הקולות ובסך הכל, בממוצע, ב-25 אחוזים בכל הקמפיין.

לאחר שהבטיח את מועמדותו, טראמפ תקף את ביידן ברשת החברתית שלו, Truth Social. "זה כבוד גדול לייצג את המפלגה הרפובליקנית כמועמד הנשיאותי שלה. המפלגה שלנו מאוחדת וחזקה, ומבינה היטב שאנו מתמודדים מול הנשיא הגרוע, הבלתי כשיר, ההרסני ביותר בתולדות ארה"ב. תחתיו אנחנו מדינת עולם שלישי שמשתמשת במערכת המשפט הבלתי-צודקת כדי לרדוף אחר יריבו הפוליטי - אחריי!", כתב טראמפ. הוא הוסיף: "אל תפחדו. לא ניכשל וניקח בחזרה את המדינה שלנו שהייתה פעם נהדרת, נשים את אמריקה במקום הראשון ונהפוך אותה לגדולה שוב - גדולה מאי פעם. 5 בנובמבר ייחשב כיום החשוב ביותר בהיסטוריה של ארצנו". 

תגיות:דונלד טראמפג'ו ביידןפריימריז בארה"ב

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה