חדשות בארץ

הורי החייל התבשרו לאחר 158 ימים: בנכם הוכרז חלל וגופתו בעזה

הוריו של סמל איתי חן, לוחם השיריון מנתניה, שנחטף ממוצב נחל עוז בעת המתקפה על העוטף, קיבלו היום את הבשורה המרה על כי בנם אינו בין החיים. אביו מחזיק באזרחות אמריקנית והנשיא ג'ו ביידן הביע צער על נפילת החייל

איתי חן הי"ד (צילום: באדיבות המשפחה)איתי חן הי"ד (צילום: באדיבות המשפחה)
אא

צה"ל התיר היום (שלישי) לפרסום כי סמל איתי חן, בן 19 מנתניה, לוחם בגדוד השיריון 75, הוגדר חלל צה"ל חטוף בידי ארגון טרור. הי"ד.

החייל נחטף כשהוא פצוע ממוצב נחל עוז, ביום המתקפה על העוטף, ומידע שנבחן על ידי הרב הראשי הצבאי קבע כי מת מפצעיו.

ההורים, חגית ורובי ואחיו של איתי: רועי ואלון, פרסמו היום הודעה קצרה בעקבות הבשורה המרה שהתקבלה לאחר 158 שבנם היה חטוף בידי החמאס. ההורים הודיעו כי לא יקיימו הלוויה עד שגופת בנם תוחזר לישראל: "אתמול הצבא הראה לנו ממצאים מודיעיניים חדשים שמאשר את הגרוע מכל. אנו קוראים לראש ממשלת ישראל למלא את חובתו המוסרית, הערכית והיהודית ולהחזיר את בננו לקבורה כגיבור כפי שהוא ראוי לה. תודה לכל מי שתמך וליווה אותנו ב-158 ימים קשים מנשוא".

אביו של חן, רובי, הוא בעל אזרחות אמריקנית והוריו של חן אף נפגשו לפני מספר חודשים עם הנשיא ג'ו ביידן וביקשו ממנו לסייע בהשבת הבן ויתר החטופים. ביידן שלח היום הודעת תנחומים לאחר שנודע על מותו של החייל.

"ליבנו כבד היום. ג'יל רעייתי ואני קיבלנו את ההודעה המרה שאיתי חן נהרג במתקפה האכזרית של מחבלי החמאס. בדצמבר הוריו פגשו אותנו בבית הלבן ושיתפו אותנו בכאבם והתפללנו יחד להשבת הבן. בסיום הפגישה העניקו לי מנורה, סמל לאור שיגרש את החושך ויזכיר שהרוע לא ינצח. היום אנו מתאחדים עם צערם. המסר שלנו לכל משפחות החטופים הוא שאנו עומדים לצידכם. לא נעצור עד שנחזיר את כל יקירכם הביתה" - כתב הנשיא.

חבריו של איתי מספרים כי שיחק כדורסל באליצור נתניה ואהב מאוד לצפות ולעקוב אחרי כדורסל. בחודש שעבר אמור היה לחגוג את יום הולדתו ה-20.

ישראלה שטטלר, המחנכת של איתי באורט ע"ש גוטמן בנתניה, סיפרה עליו:
"איתי היה תלמיד למופת, הציב לעצמו מטרה לעלות חזרה ל-5 יחידות במתמטיקה והצליח. הוא היה בחור מוביל וחייכן, שהיה פעיל מאוד לאורך שנות הלימודים עם המש"צים, מבחינתו זה היה הדבר וכל בית ספר אורט בנתניה הכיר אותו משם. הצבא היה מטרה חשובה בשבילו והוא התעקש להתגייס לקרבי ולעשות הכי טוב שיכול, בכל התקופה שהיה מוגדר חטוף קיווינו שהוא יחזור, והמוות שלו כואב ועצוב מאוד".

ראש העיר נתניה, מרים פיירברג-איכר, ספדה: "תושבי העיר נתניה המומים, מזועזעים ומתקשים לקבל את ההודעה על הירצחו של בן העיר, איתי חן היקר. כולנו מאמצים לליבנו את האבא רובי, את האמא חגית, את האחים, את הסבא ואת כל בני משפחת חן היקרים. כל כך רצינו שאיתי שלנו יחזור הביתה בשלום. כל כך רציתי לזכות לענוד לו את הדסקית שאבא רובי ענד לי תוך בקשה שלא אסיר אותה עד לשובו של איתי אלינו הביתה בשלום. כמה קיווינו, כמה ייחלנו, כמה התפללנו, כמה ביקשנו. לצערנו, היום קיבלנו את הבשורה המרה על הירצחו של הבחור המוכשר, המדהים ויפה התואר איתי שתושבי נתניה לא ישכחו לעולם".

תגיות:חלל צה"למלחמת חרבות ברזלאיתי חן

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה