חדשות בעולם

ההאשטאג שמציף את נסראללה: "לבנון_לא_רוצה_מלחמה"

אזרחי לבנון פתחו בקמפיין נגד מנהיג חיזבאללה וחוששים ממלחמה עם ישראל. הם הפיצו את ההאשטאג ברשתות החברתיות, ציירו קריקטורה מביכה שלו ומסבירים: "אם חיזבאללה רוצה מלחמה, שילך לאיראן ויירה ממנה טילים"

(צילום: shutterstock)(צילום: shutterstock)
אא

האזרחים בלבנון מודאגים. הם פונים למנהיג חיזבאללה, חסן נסראללה, וטוענים כי הם לא רוצים לצאת למלחמה עם ישראל. בימים האחרונים הופצו מאות פוסטים, קריקטורות וגם תיעודים של הריסות מדרום המדינה. האזרחים החליטו לקחת את זה צעד אחד קדימה ויצאו בקמפיין להפסקת העימות בין חיזבאללה לצה"ל, תוך שהם מקנחים בהאשטאג שהפך לסמל המחאה שלהם: "לבנון_לא_רוצה_מלחמה".

בסרטון שהופץ אתמול (שני) ברשתות החברתיות נכתב כי "לבנון לא רוצה מלחמה כדי שלא יחזור הכאב, ההרס והעוני, כדי שלא נאבד דורות שלמים. ועל מנת שלא יטבע גן העדן של המזרח בתוך פחד, חושך ועצב - לבנון לא רוצה מלחמה". בנוסף, פורסמה קריקטורה של מנהיג חיזבאללה נסראללה כשהוא פוגע בארצו - ארץ הארזים.

בתגובה לסרטון כתב העיתונאית הלבנונית נואל ברי: "מה שקורה בדרום לבנון - לא נורמלי. אתה עדיין בבית והילדים שלך הולכים לבית הספר. הם תוקפים 100 מטרים מהבית שלך. כולנו תמכנו בעזה עד שפלשו אליה ביבשה... כיום עזה, למרבה הצער, הפכה לתל חורבות ואנשיה חיים את הטרגדיה הגדולה ביותר של זמננו. מה שקורה בדרום לבנון קשה מאוד, כולי תקווה שייפסק בהקדם. אנשים כאן עייפים, זו לא בושה. הדרום משלם מחיר רב על המלחמה שמתנהלת בעזה".

בעקבות המלחמה עלו מחירי הדלק במדינה. כעת, ברשתות החברתיות החלו להפיץ כרזות נגד עליית המחירים. באחת הכרזות נכתב: "מחיר המלחמה - עד מתי נשלם את המחיר על מלחמות של אחרים?".

אתמול נכתב בתקשורת הלבנונית כי ישראל הפיצה כרוזים בדרום המדינה שבהם נכתב "בני הדרום, חיזבאללה מסכן את חייכם ואת חיי משפחתכם, וממקם את פעיליו ואת מחסני הנשק שלו ליד מקומות המגורים שלכם". אחד הגולשים סיכם זאת כך: "העם הלבנוני אומר לחיזבאללה: ‏לבנון לא רוצה מלחמה. אם חיזבאללה רוצה מלחמה, שילך לאיראן ויירה ממנה טילים".

תגיות:חרבות ברזללבנוןחיזבאללהחסן נסראללה

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה