חדשות כלכלה

לראשונה מאז מרץ 2022: שוק הנדל"ן מתאושש, גידול משמעותי ברכישת דירות

לפי משרד האוצר, לראשונה מאז מרץ 2022 חודש לפני שהחל בנק ישראל להעלות את הריבית במשק, נרשם גידול במספר העסקאות בינואר בהשוואה לחודש המקביל בשנה קודמת. כמה דירות נרכשו ואיפה הציבור קונה הכי הרבה?

(צילום אילוסטרציה: שחר יערי / פלאש 90)(צילום אילוסטרציה: שחר יערי / פלאש 90)
אא

משרד האוצר פרסם את נתוני הנדל"ן לחודש ינואר ולפיהם נרשמת התאוששות משמעותית ברכישת דירות בישראל, זאת לראשונה מאז נרשמה עלייה בריבית באפריל 2022. לפי הדוח של הכלכלן הראשי, מספר עסקאות הנדל"ן על 8,053 - גידול של 14% בהשוואה לינואר אשתקד. עוד לפי הדוח, סך מכירות הקבלנים בחודש ינואר רשם גידול משמעותי של כמעט 50% ברכישת דירות. 3,716 דירות נרכשו בסך הכל.

עוד נכתב, כי לראשונה מאז מרץ 2022 חודש לפני שהחל בנק ישראל להעלות את הריבית במשק, נרשם גידול במספר העסקאות בהשוואה לחודש המקביל בשנה קודמת. בהשוואה לחודש דצמבר 2023 נרשם גידול חד של 32% במספר העסקאות.

"בניכוי המכירות בסבסוד ממשלתי עמד מספר העסקאות בשוק החופשי בחודש ינואר על 7,072 דירות, גידול של 8% בהשוואה לינואר אשתקד והרמה הגבוהה ביותר מאז נובמבר 2022", נכתב בסקירה. עוד נמצא כי מכירות הקבלנים בשוק החופשי בלבד הסתכמו ב-2,735 דירות, גידול של 36% בהשוואה לינואר אשתקד. "זוהי הרמה הגבוהה ביותר במכירות אלו מאז מאי 2022. בניתוח הריכוזיות במכירות הקבלנים בשוק החופשי בולט אזור רחובות עם גידול חד בריכוזיות, המוסבר בין היתר במספר מבצעי מכירות משמעותיים שגם הביאו לגידול חד במכירות באזור זה לאחר חודשים של ירידות חדות", הוסיפו.

ומה עם מכירות יד שניה בחודש ינואר? הם הסתכמו ב-4,337 דירות - ירידה מתונה של 5% בהשוואה לינואר אשתקד. רכישות המשקיעים בחודש ינואר עמדו על 1,160 דירות, ירידה של 6% בהשוואה לינואר אשתקד. משקל המשקיעים בסך העסקאות עמד על ,14.4% נמוך בשלוש נקודות אחוז בהשוואה לינואר אשתקד, כמו גם בהשוואה לחודש הקודם. שיעור גבוה יחסית מהדירות שרכשו היו דירות חדשות. לגבי רכישות תושבי החוץ  נכתב כי "חלה ירידה של 25% בהשוואה לינואר אשתקד. בהשוואה לחודש הקודם זוהי ירידה של 12%. סך הדירות שמכרו תושבי החוץ בינואר עמד על 41 דירות כך שנטו הסתכמו רכישות תושבי החוץ בחודש זה ב-71 דירות. בסך הכל, מכירות המשקיעים בחודש ינואר הסתכמו ב-1,444 דירות, ירידה של 12% בהשוואה לינואר אשתקד. "מלאי" הדירות בידי משקיעים רשם ירידה של 284 דירות.

ומה עם הזוגות הצעירים? הרכישות הסתכמו בחודש ינואר ב-4,705 דירות, גידול חד של 40% בהשוואה לינואר אשתקד. בניכוי הרכישות בסבסוד ממשלתי הסתכמו רכישות אלו ב-3,724 דירות, גידול חד של 31% בהשוואה לינואר אשתקד. אחד הפרויקטים הבולטים ביותר בסבסוד ממשלתי בחודש ינואר התבצע באבן יהודה. באוצר ציינו כי "רכישות משפרי הדיור בחודש ינואר הסתכמו ב-2,188 דירות, ירידה של 12% בהשוואה לינואר אשתקד. כמו כן, ירידה חדה נרשמה בשיעור 'מצמצמי' הדיור".

תגיות:דיורמכירות

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה