חדשות בארץ

חוסל מחבל שהיה בדרכו לבצע פיגוע במרכז הארץ; גלנט: "בתקופת הרמדאן ניערך להתגברות הטרור"

לוחמי יחידת דובדבן חיסלו את המחבל שהיה מצויד בנשק ומטען חבלה. תנועת "רגבים" ניתחה נתונים של מערכת הביטחון: "עשרות אנשי ביטחון פלסטינים היו מעורבים בשנתיים האחרונות בפיגועים"

יואב גלנט, ארכיון (צילום: משרד הביטחון)יואב גלנט, ארכיון (צילום: משרד הביטחון)
אא

שר הביטחון יואב גלנט סייר היום (שני) ביחידת דובדבן, שלוחמיה נלחמו בעזה ושבו באחרונה לפעול ביו"ש. השר קיבל סקירה על פעילות היחידה מתחילת המלחמה. לוחמי דובדבן חיסלו הערב בכפר זיתא שבחטיבת מנשה, את המחבל מחמד ג'אבר, תושב ג'נין, בעת שהיה בדרכו לשטח ישראללבצע פיגוע הקרבה בטווח זמן המיידי. ברשותו נמצא נשק ומטען מוכן לשימוש. על פי ההערכות המחבל תכנן לבצע פיגוע באחת הערים הגדולות במרכז.

על רקע תחילת חודש הרמדאן והקריאה של ארגוני הטרור לפלסטינים ברשות לצאת ולבצע פיגועים, אמר גלנט ללוחמים: "עלינו להיערך להתגברות הטרור ברמדאן. צריך להניח שבתקופה זו נהיה בהתגברות ואולי אפילו ברתיחה. העיקרון חייב להיות שהולכים על מי שצריך כדי להביא אותו בכל תנאי. אם אפשר עוצרים אותו, ואם אי-אפשר ונכנסים לקרב, הורגים אותו - ובזה זה נגמר. יש מי שטורח לדאוג שהפעולות נגדנו ילבשו אופי שונה ואלה האיראנים. איראן מחוברת לכל מה שקורה ביו"ש ומנסה לדחוף נשק, תחמושת, הכוונה, מידע, תהליכי הונאה ותודעה - הכול אל תוך השטח".

לדבריו, "יש לחץ גדול וזה ייבחן בימים האלה, ברמדאן. יהיו גם מבחנים נוספים, זה יכול להיות בדברים מקומיים, ואם זה יתחיל בהר הבית, זה גם יכול להניע דבר מערכתי".

עשרות אנשי ביטחון פלסטינים היו מעורבים בפיגועים

דו"ח חדש של תנועת "רגבים", המסתמך על דיווחי מערכת הביטחון ועל כרוזי "השהידים" שפרסמו תנועת פת"ח והמנגנונים הפלסטינים השונים, חשף את מעורבותם של חברי מנגנוני הביטחון של הרשות הפלסטינית, בפיגועים כנגד אזרחי ישראל וחיילי צה"ל.

על פי הדו"ח אותרו 44 מה שגורמיה ביטחון מכנים "מחבלי מנגנונים", שנהרגו בשנים 2021–2023 במהלך פיגועים שביצעו נגד אזרחי ישראל וכן חיילים. כמו כן, נעצרו 25 "מחבלי מנגנונים" בידי כוחות הביטחון הישראליים. בשל מעורבות בטרור. שבעה מאותם מחבלים נפצעו במהלך הפיגועים שביצעו.

כותבי הדו"ח ציינו כי המספרים המופיעים בדו"ח מהווים "הערכת חסר" של המספרים האמיתיים, שכן מבצעי הפיגועים מתוך המנגנונים שלא נהרגו או נעצרו והצליחו להימלט מן הדין, אינם נספרים ומידע עליהם אין בנמצא.

 ברגבים אומרים כי "התנהלות זו מהווה חלק מהתמיכה הרחבה מצד הרשות הפלסטינית במחבלים שרצחו יהודים, הבאה לידי ביטוי בתשלום משכורות למחבלים כלואים ולמשפחות מחבלים שנהרגו במהלך הפיגועים שביצעו".

תגיות:יואב גלנטמלחמת חרבות ברזלסיכול טרור

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה