חדשות בארץ

חאן יונס: מחבלים השתמשו באישה וילדים כמגן אנושי; יתומים חולצו מעזה

לוחמי יחידת אגוז פשטו על מבנה ממנו נורו לעברם יריות, וחיסלו מספר מחבלים שהסתתרו מאחורי האישה והילדים. לבקשת גרמניה, ישראל חילצה ילדים יתומים והעבירה אותם לבית מחסה הפועל בבית לחם

אזרחים בעזה, אילוסטרציה (צילום: Abed Rahim Khatib/Flash90)אזרחים בעזה, אילוסטרציה (צילום: Abed Rahim Khatib/Flash90)
אא

דובר צה"ל מסר הערב (שני) כי לוחמי יחידת אגוז, הפועלים בשכונת "חמד" בחאן יונס, חילצו אישה ושני ילדים קטנים שמחבלי חמאס השתמשו בהם כמגן אנושי. על פי צה"ל, הלוחמים פשטו על מבנה ואיתרו בו אמצעי לחימה ואז נורו לעברם יריות. הלוחמים פרצו לדירה ממנו בוצע הירי וחיסלו את המחבלים מבלי לפגוע באזרחים. האישה ושני הילדים הועברו לבדיקה רפואית.

במבנה נוסף חוסלו שלושה מחבלים חמושים ומחבל נוסף נכנע והועבר להמשך חקירת כוחות הביטחון.

פרשן חדשות 12, עמית סגל, חשף כי צה"ל והמנהל האזרחי היו מעורבים ביממה האחרונה במבצע חריג לחילוצם של יותר משבעים יתומים עזתיים ליו"ש. על פי הדיווח, המטה לביטחון לאומי במשרד ראש הממשלה אישר להעביר את הקבוצה, שבה גם עשרות מלווים בוגרים עזתיים, מבית היתומים SOS שהפסיק לתפקד ברצועת עזה, אל בית מחסה הפועל בבית לחם. המחווה ההומניטרית הייתה לבקשת שגרירות גרמניה, ואף שחמאס השולט על הרצועה אינו מוכן עד עתה לנקוב אפילו בשם החטופים החיים ובמספרם.

כוחות גדולים של צה"ל גויסו לצורך מבצע ההעברה, לאורך ציר התנועה, ממעבר טאבה ועד לכביש המנהרות, כדי לאפשר לאוטובוסים של היתומים ומלוויהם לעבור בבטחה לשטחי הרשות הפלסטינית. סגל הוסיף כי הקבינט המדיני בטחוני לא קיבל עדכון על המהלך, ולדבריו "גורם בקבינט אמר כי מדובר בהתנהגות לא מוסרית כלפי החטופים בעזה ומשפחותיהם".

תגיות:עזהמלחמת חרבות ברזלחילוץ אזרחים

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה