חדשות בעולם

המלחמה הגיעה להוליווד: הנאום המביש של הבמאי היהודי נגד ישראל

נראה כי המלחמה בישראל הגיעה גם לטקס האוסקר היוקרתי. מפגינים פרו-פלסטיניים מחו סמוך לאירוע, שחקנים מפורסמים קראו להפסקת אש, ובמאי יהודי שזכה בפרס על סרט שואה, יצא למסע הכפשות נגד ישראל

ג'ונתן גלייזר בנאומו באוסקר. צילום מסך ג'ונתן גלייזר בנאומו באוסקר. צילום מסך
אא

הלילה (בין ראשון לשני) התקיים טקס האוסקר ה-96 בלוס אנג'לס, ונראה כי המלחמה בישראל הגיעה גם להוליווד. לילה לפני הטקס, מפגינים פרו-פלסטיניים מחו סמוך לאירוע, כשהם לבושים בכאפיות. המפגינים קראו להפסקת אש וצעקו "לשחרר את פלסטין". גם על השטיח האדום, מפורסמים כמו בילי אייליש והשחקן המוסלמי ראמי יוסף, ענדו סיכה אדומה שמסמלת קריאה להפסקת אש בעזה. אך למרות הסיכה, הם לא התייחסו למלחמה כשהגישו או זכו בפרס על הבמה.

המחאות נגד המלחמה גרמו למוזמנים רבים להגיע באיחור לאירוע, וחלק מהמפגינים אף קראו קריאות "בושה" וזרקו חפצים על האורחים. המחאה הגיעה לשיאה דווקא כשהבמאי הבריטי-היהודי ג'ונתן גלייזר זכה בפרס הסרט הבינלאומי על סרטו "אזור העניין", העוסק למרבה האירוניה במפקד מחנה ההשמדה, אושוויץ רודולוף הס, ובמשפחתו. גלייזר ניצל את הבמה בשביל לשאת דברים מבישים ושקריים נגד ישראל כשטען ש"ישראל משתמשת בשואה כדי להצדיק את ה'כיבוש'".

בנאומו קרא להפסקת אש ואמר: "הסרט שלנו מראה לאיזה שפל הדה-הומניזציה יכולה להוביל אותנו. אנחנו עומדים כאן כאנשים המסרבים לכך שישתמשו ביהדות שלהם ובשואה לשם כיבוש שפגע בכל כך הרבה אנשים חפים מפשע, בין אם זה הקורבנות של השבעה באוקטובר או המתקפה המתמשכת על עזה".

דבריו עוררו סערה ברשת, במיוחד כי נאמרו על ידי יהודי שביים סרט שעוסק בשואה ויצא נגד ישראל מספר חודשים לאחר הטבח הרצחני שבוצע על ידי מחבלי החמאס.

תגיות:חדשות בעולםאנטישמיותאוסקר

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה