חדשות בארץ

בנק לאומי: "הקפאנו חשבונות עמותת הסיוע של רע"ם – חשד להעברת כספים למטרות טרור"

הבנק התבקש להגיב בבית המשפט על טענה של עמותת "סיוע 48", המקושרת למפלגה הערבית, כי חשבונותיה הוקפאו בניגוד לחוק. הקפאה דומה בוצעה על כספי עמותת "אל אקצא", הפועלת בשיתוף עם המופתי המסית עכרימה סברי

אילוסטרציה (צילום: Chaim Goldberg/Flash90)אילוסטרציה (צילום: Chaim Goldberg/Flash90)
אא

בנק לאומי הודיע היום (שני) על הקפאת חשבונות בנק של עמותות "סיוע 48", המקושרת למפלגת רע"ם. הודעת הבנק נמסרה לבית המשפט בירושלים, הדן בטענות מצד העמותה כי החשבונות הוקפאו בניגוד לחוק. הבנק טען בתשובתו כי ישנו חשד להלבנת הון ומימון טרור בפעילות העמותה, או כתוצאה מכספים שהעבירו לרצועת עזה, טורקיה ויהודה ושומרון.

עמותת "סיוע 48" נוסדה בשנת 1996, היא חלק מהזרוע החברתית של התנועה האסלאמית, מעסיקה כ-60 עובדים וטוענת כי היא עוסקת בסיוע לאסירים פלסטינים וערבים. החשד הוא כי כספים מועברים גם לבני משפחות מחבלים. המחזור השנתי שלה עומד על כ-80 מיליוני שקלים. נגד העמותה התבצע תחקיר, ביוזמת "הקול היהודי", אודות הפעילות המשותפת וכספים שהעבירה העמותה לעמותת חמאס ח'יר אומה בטורקיה.

בבנק לאומי ציינו בתשובה לבית המשפט כי "הפרסומים אודות העברות הכספים לח'יר אומה שהינה עמותת חמאס, מחזקים עשרות מונים את החשש העולה ביחס לפעילות סיוע 48 והמסקנה כי החלטת הבנק לחסום את חשבונה איננה רק סבירה אלא הכרחית. פעילותה של סיוע 48, העברות הכספים שביצעה לגורמים שונים בעזה באמצעות החשבון, הודאתה שהעבירה כספים לאסירים ביטחוניים, צו העיקול שהובא לידיעת הבנק ביחס לכספים של התובעת המגיעים כביכול לארגון הטרור חמאס ופרסומים שונים, מקימים חשד של ממש כי התובעת מנצלת את החשבון ואת השירותים הפיננסיים הניתנים לה במסגרתו, למטרות הלבנת הון ומימון טרור וכי כספים מתוך החשבון זולגים לפעילות טרור. בנסיבות אלה הבנק לא רק רשאי אלא נדרש על פי דין, מכח חובותיו במניעת הלבנת הון ומימון טרור, שלא לאפשר זאת".

בנוסף, בנק לאומי הודיע על הקפאת כספיה של עמותת אל אקצא, שנוסדה ב-1991 והמחזור השנתי שלה הוא כשני מיליוני שקלים. העמותה עוסקת בהבאת מאות אלפי ערבים להר הבית ופעילות בנושא. העמותה עלתה לכותרות סביב הקורס שערכה עם בכירי חמאס ועם המופתי המסית עכרימה סברי. העמותה פרסמה בתקופה האחרונה מאמר של בכיר חמאס, וכנגד חלק מפעיליה ועובדיה קיימים חשדות לביצוע עבירות הסתה.

תגיות:בנק לאומיעמותת סיוע 48רע"םכספי טרור

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה