חדשות בארץ

אוהדי כדורגל מסחנין קיללו את שחקן חדרה שלחם בעזה: "אתה רוצח"

מפקד משטרת מחוז מרכז, ניצב אבי ביטון, הנחה לפתוח בחקירה לבדיקת נסיבות האירוע שהתרחש באיצטדיון נתניה, בחשד לפגיעה בחוק הדגל, הסמל והמנון המדינה. אוהדי הקבוצה הערבית קיללו את שחקן חדרה, וההתאחדות לכדורגל הודיעה על זימון לדין משמעתי

אילוסטרציה (צילום: Michael Giladi/Flash90)אילוסטרציה (צילום: Michael Giladi/Flash90)
אא

מפקד משטרת מחוז המרכז, ניצב אבי ביטון, הורה הערב (ראשון) ליחידת החקירות במחוז לפתוח בחקירה נגד אוהדים של קבוצת הכדורגל בני סחנין. קבוצת אוהדים נקלטה אמש במצלמות האבטחה באיצטדיון בנתניה, כשהם מבזים את ההמנון הלאומי שנוגן טרם המשחק, וכן מקללים את אחד משחקני חדרה ששירת כלוחם בעזה.

מהמשטרה נמסר כי החקירה "נועדה לבחון חשד לקיומה של עבירה פלילית בעבירות של פגיעה בחוק הדגל, הסמל והמנון המדינה. בתום איסוף כלל הממצאים, לרבות אמצעי תיעוד ולאחריה גיבוש תשתית ראייתית ראשונית, יועברו החומרים לבחינת הפרקליטות כנדרש".

השר לביטחון לאומי, איתמר בן גביר, המליץ אמש, לאחר שנודע לו על האירועים במשחק, לפתוח בחקירה. בן גביר אמר כי "החלטת מפקד מחוז מרכז של המשטרה, ניצב אבי ביטון, לפתוח בחקירה הינה החלטה עקרונית וחשובה. אסור לעבור על האירוע לסדר היום. מקווה שגם הפרקליטות תבין שמדובר באירוע שמהווה אבן בוחן: מדינה חפצת חיים לא נותנת לבזות את הדגל והסמל שלה על ידי האויב באמצע מלחמה".

קבוצת בני סחנין פרסמה הודעה לפיה היא מגנה את המעשה, ציינה כי לא שמעו את ניגון ההמנון בשניות הראשונות מאחר והמוזיקה הייתה "חלשה", והוסיפה כי בכל מקרה אין זה מקרה שמצדיק פתיחה בחקירה משטרתית.

בנוסף, אוהדים של הקבוצה הערבית שרקו בוז והשמיעו קריאות גנאי נגד שחקן חדרה, מנשה זלקה, שגויס בצו 8 ולחם בעזה. חלק מהאוהדים קראו לו "רוצח". זלקה כבש שער לזכות קבוצתו, שהוביל לניצחון במשחק, התעטף בדגל ישראל וזכה למטר של קללות מצד אוהדי סחנין. ההתאחדות לכדורגל הודיעה כי היא בוחנת את הממצאים, וצפויה לזמן את סחנין לדין משמעתי בשל עבירה של איסור השמעת קריאות גנאי נגד שחקנים בקבוצה יריבה.

זלקה, שחקנה של חדרה ולוחם מילואים בצנחנים, הגיב על האירוע לאחר המשחק: "זה התחיל בביזוי של ההמנון, שריקות הבוז והגברת עוצמת העידוד בהפגנתיות במהלך שירת התקווה. כשנכנסתי למגרש היו קללות. אלה לא תמונות רגילות שאנחנו סופגים מעת לעת במגרש הכדורגל אלא קללות למנשה זלקה הלוחם מילואים, ולא למנשה זלקה שחקן הכדורגל בהפועל חדרה. מה זעקו עליי שם? ממחבל ורוצח, ועד קללות יותר חמורות. וזה כואב במיוחד בימים כאלה כשיש מלחמה, הרוגים, משפחות שכולות. חשבתי לתומי שאולי אחרי ה-7 באוקטובר זה יהיה קצת שונה, משהו אצל אנשים יהיה אחרת, אבל כנראה שזה לא כי זה היה גם במשחק אחר נגד קבוצה מהמגזר הערבי, נגד בני ריינה. הקללות האלה נשמעו נגדי ונגד חיילי צה"ל וצה"ל. הפגיעה הזאת בסמלי המדינה, בהמנון, בדגל, בקללות כלפי חיילים - זה משהו שצריך להיכחד, שצריך לגדוע אותו".

תגיות:משטרת ישראלביזוי הדגלבני סחנין

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה