חדשות בארץ

נתניהו מגיב לביידן: "הנשיא טועה - המדיניות שלי נתמכת על ידי רוב הישראלים"

נשיא ארה"ב ג'ו ביידן מתח ביקורת על ראש הממשלה בנימין נתניהו וטען כי המדיניות שהוא מקדם בעזה פוגעת באינטרסים של ישראל. נתניהו לא נשאר חייב והגיב: "הפעולה שאנו נוקטים היא להשמדת גדודי הטרור הנותרים של חמאס"

נתניהו וביידן, ארכיון (צילום: Miriam Alster/Flash90)נתניהו וביידן, ארכיון (צילום: Miriam Alster/Flash90)
אא

(צילום: לשכת ראש הממשלה)

ראש הממשלה בנימין נתניהו העניק היום (ראשון) ריאיון לאתר Politico, והשיב לדברי נשיא ארה"ב ג'ו ביידן שטען, בין היתר, בשיחה עם התקשורת בארצו, שהמדיניות אותה מוביל נתניהו פוגעת באינטרסים של ישראל.

בריאיון אמר נתניהו כי "אני לא יודע למה הנשיא התכוון, אבל אם הוא התכוון לכך שאני מוביל מדיניות נגד רוב הציבור הישראלי ושזה פוגע באינטרסים של ישראל, הוא טועה בשני הסעיפים. זאת לא המדיניות הפרטית שלי בלבד, מדובר במדיניות שנתמכת על ידי הרוב המכריע של הישראלים. הם תומכים בפעולה שאנו נוקטים להשמדת גדודי הטרור הנותרים של חמאס. הם אומרים שברגע שנחסל את החמאס, הדבר האחרון שעלינו לעשות הוא להכניס לעזה את הרשות הפלסטינית שמחנכת את ילדיה לטרור ומממנת טרור. הם גם תומכים בעמדתי שעלינו לדחות באופן מוחלט את הניסיון לכפות עלינו מדינת טרור פלסטינית".

בריאיון הלילה לרשתMSNBC  אמר ביידן כי "נתניהו פוגע בישראל, לא נקבל עוד 30 אלף פלסטינים הרוגים. לארה"ב יש קו אדום מול ראש הממשלה בנימין נתניהו, וכניסה לרפיח היא קו כזה, אך דבר כזה לא יגרום לפגיעה באזרחי ישראל".

הנשיא האמריקני הוסיף בריאיון כי הוא יקיים "שיחת יישור קו" עם נתניהו: "הכוונה לשיחה רצינית. אני מכיר את ביבי 50 שנה והוא יודע למה אני מתכוון. יש לו זכות להגן על ישראל, זכות להמשיך לרדוף את חמאס. אבל הוא חייב, חייב להקדיש יותר תשומת לב לאובדן חיי אזרחים בגלל הפעולות האלה. לדעתי הוא פוגע בישראל יותר ממה שהוא עוזר לה - זה עומד בניגוד למה שישראל מייצגת. לדעתי זו טעות גדולה".

לדברי ביידן, הוא מעוניין לראות הפסקת אש בעזה: "אני אתחיל עם חילופים משמעותיים של אסירים למשך שישה שבועות. אנו נכנסים לרמדאן, לא צריך לקרות שום דבר בזמן הזה ועלינו לבנות על הפסקת האש הזאת. דיברתי עם רוב מנהיגי מדינות ערב, כולם מוכנים להכיר בישראל באופן מלא ולהתחיל לבנות מחדש את האזור. ראש ה-CIA נמצא באזור ומקיים דיונים על זה. זה תמיד אפשרי, לעולם איני אומר נואש".

כאשר נשאל הנשיא אם ייעתר לבקשת סנאטורים אמריקנים לעצור את אספקת הנשק לישראל, השיב: "לעולם לא אזנח את ישראל. הגנת ישראל היא חיונית - אז אין קו אדום שבו אחתוך את הסיוע הצבאי, שלא תהיה כיפת ברזל שתגן עליהם".

תגיות:ג'ו ביידןבנימין נתניהומלחמת חרבות ברזל

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה