חדשות בארץ

נפתחו הקלפיות: תושבים ב-36 רשויות מצביעים בבחירות המקומיות

70 מועמדים מתמודדים בסיבוב השני לאחר שלא הושגה הכרעה לפני שבועיים. עיקר תשומת הלב לחיפה, בית שמש, רחובות, רמלה ואור עקיבא. הקלפיות נפתחו בצהריים וייסגרו בשעה עשר בערב

בחירות מקומיות (צילום: David Cohen/Flash90)בחירות מקומיות (צילום: David Cohen/Flash90)
אא

הבחירות ב-36 רשויות מקומיות, בהן לא הושגה הכרעה בסיבוב הראשון, יצאו בצהריים (ראשון) לדרך. הקלפיות נפתחו בשעה 13:00 וייסגרו בשעה 22:00. ביישובים קטנים, המונים עד 350 בעלי זכות בחירה, וכן בקלפיות מיוחדות, ההצבעה תסתיים בשעה 20:00 בערב.

על פי נתוני משרד הפנים, 992,866 בעלי זכות הבחירה רשאים להגיע לקלפיות. גם הפעם לוחמי צה"ל באזורי הלחימה והחיילים בבסיסים מצביעים בקלפיות מיוחדות, וקולותיהם יועברו לאחר מכן ליישובים.

טרם פתיחת הקלפיות קרא היום שר הפנים משה ארבל לתושבים באותן רשויות "לממש את זכות הבחירה, למרות התקופה הקשה שאנו נמצאים בה, את זכותם הדמוקרטית להצביע ולהשפיע על עתיד הרשות המקומית שבה הם חיים ולחזק בכך את הדמוקרטיה בישראל".

תשומת לב רבה במספר ערים

מרבית היישובים בהם ניגשים התושבים להצבעה חוזרת הם מועצות מקומיות ואזוריות ועם זאת, מספר ערים מושכות את תשומת הלב.

בחיפה, בה הודחה ראש העיר המכהנת, עינת קליש רותם, מתמודדים היום ראש העיר לשעבר יונה יהב, בן ה-80, ודוד עציוני (40), שכיהן בעבר כמשנה למנכ"ל משרד הבינוי והשיכון והאחראי על התוכנית הממשלתית למגזר הערבי. עציוני הגיע להסכמים עוד לפני הסיבוב הראשון עם ש"ס ויהדות התורה, וגייס אליו גם את דגל התורה, שתמכה בסיבוב הראשון ביעקב בורובסקי. זאת לאחר שבורובסקי ועציוני חתמו על הסכם לשיתוף פעולה. ביהב תומכים אנשי "כחול לבן" וסיעות עצמאיות שמקושרות למפלגות מרכז ושמאל.

ברחובות הודח ראש העיר מזה 15 שנה, רחמים מלול, ובסיבוב השני מתמודדים מתן דיל וזוהר בלום. דיל נחשב למועמד הימין והדתיים ויריבו, בלום נתמך על ידי כחול לבן, יש עתיד, ישראל ביתנו ומפלגת העבודה.

באור עקיבא ינסה ראש העיר אלי אנקונינה לגבור על ראש העיר לשעבר, שמחה יוסיפוב וברמלה מקרה דומה, שם יתנהל "קרב" בין ראש העיר בשבע השנים האחרונות, מיכאל וידל, לבין ראש העיר לשעבר, יואל לביא, שהחזיק בתפקיד 24 שנים. בקרית גת ינסה ראש העיר אבירם דהרי, שמכהן בתפקיד כבר ארבע קדנציות, לנצח את כפיר סויסה, מנכ"ל משרד התרבות והספורט לשעבר ומקורבו של השר מיקי זוהר.

בנס ציונה עלו לסיבוב השני ראש העיר שמואל בוקסר וחבר המעוצה לשעבר תומר תדהר. באריאל ינסה חבר הכנסת לשעבר אורן חזן לגבור על מועמד הציונות הדתית יאיר שטבון.

בבית שמש השיג שמואל גרינברג, המועמד מטעם דגל התורה את המקום הראשון בסיבוב המוקדם ומולו מתמודדת ראש העיר עליזה בלוך.  

עניין מיוחד יש בהצבעה בעיר חריש. ראש העיר המכהן יצחק קשת מתמודד מול יוחאי פרגי. קשת זכה באחרונה בתמיכתו של אביגדור ליברמן הטוען כי קשת, חובש כיפה, הבטיח לו להפוך את חריש לעיר בעלת צביון חילוני מובהק. פרג'י, שהחל דרכו כעוזרו של קשת, נבחר בבחירות 2018 לתפקיד חבר מועצה ומונה לסגן ומ"מ ראש העיר עד להתפטרותו מתפקיד זה, בעקבות הצבעתו נגד חוק השבת. הוא בעד שמירה על הסטטוס קוו הקיים בעיר.

תגיות:בחירות מקומיותסיבוב שני

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה